به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

پیش بینی کاهش بهای سرب پس از تعطیلات سال نو چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، تحلیل گر شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو آمریکا همراه با تنش ها و تهدیدهای ژئوپلیتیک، پس از پایان تعطیلات سال نو چین فلزات اساسی به سختی بتوانند مومنتوم صعودی خود را حفظ کنند.

در مورد فلز سرب انتظار می رود که پس از تعطیلات چین مقدار موجودی ها افزایش پیدا کند. شرکت های ذوب سرب در چین معمولا برای مدت کوتاه تری به تعطیلات می روند و در نتیجه در بازه زمانی که شرکت های پایین دستی هنوز در تعطیلات هستند، کارخانجات ذوب تولید خود را از سر می گیرند که این امر به افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا منجر می شود.

شرکت های بزرگ ذوب سرب در چین که عمدتا در استان هنان این کشور واقع شده اند طی تعطیلات سال نو به صورت نوبتی و شیفتی به تولید خود ادامه می دهند و برخی از آنها برنامه تعمیرات دوره ای را اجرا می کنند. در مجموع پیش بینی می شود که مقدار تولید سرب چین در طول تعطیلات حدود 30-40 درصد کاهش داشته باشد.

در بازار سرب بازیافتی و ثانویه، کارخانجات ذوب کوچک و متوسط تقریبا همگی در طی تعطیلات یعنی از 25 ژانویه تا 15 فوریه بسته خواهند بود. اما کارخانجات بزرگ ذوب سرب که عمدتا در آنهوی مستقر هستند به صورت شیفتی به تولید خود ادامه می دهند. در نتیجه برآورد می شود که طی تعطیلات حدود 50-60 درصد از مقدار تولید آنها کاسته شود. این در حالی است که تولیدکنندگان صنایع پایین دستی که تقاضای سرب را ایجاد می کنند عموما از 22 ژانویه تا 15 فوریه به تعطیلات می روند و دست کم 5 روز تعطیلی خواهند داشت. برآورد می شود که حدود 90 درصد از تقاضای صنایع پایین دستی طی دوره تعطیلات کاهش پیدا کند. در نتیجه شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که مقدار موجودی سرب چین پس از تعطیلات سال نو افزایش پیدا کرده و فشار نزولی را در بازار این محصول شاهد باشیم.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید