به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

تداوم حمایت از طلا بالای ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه 4 فوریه ( 15 بهمن) طلا در بازار جهانی موفق شد هفته خود را بالای 1800 دلار در اونس خاتمه دهد. نگرانی از رشد تورم در آمریکا باعث شده که فشار ناشی از تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه خنثی شود.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.003 درصد و تنها 5 سنت افزایش قیمت در سطح 1807.95 دلار در اونس بسته شد. دامنه نوسان قیمت بین 1794.22 و 1814.36 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 0.2 درصد صعود در 1807.80 دلار بسته شد.

مدیر بخش فلزات در شرکت High Ridge Futures می گوید: “همچنان شاهد افزایش فشارهای تورمی در کشور هستیم. در نتیجه انتظار می رود که فدرال رزرو برای مقابله با تورم تدابیری اتخاذ نماید. اما این موضوع برای بازار طلا هم عامل حمایت و هم مانعی برای پیشرفت است. در مجموع فعلا فشارهای تورمی تا حدی از بازار طلا حمایت می کند.”

رشد غیرمنتظره آمار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه باعث شد که نگرانی از تورم بیشتر شود و ریسک پذیری سرمایه گذاران را کاهش داد. آمار جدید نشان می دهد که تعداد مشاغل غیرکشاورزی آمریکا در ماه ژانویه 467 هزار افزایش داشت.

همچنین قیمت نفت خام به قله های هفت ساله رسیده که این موضوع هم به فشارهای تورمی می افزاید. طلا معمولا به عنوان سپری در مقابل تورم تلقی می شود ولی رشد نرخ بهره دلار می تواند هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش دهد. در عین حال بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید زیرا آمار قوی اشتغال شانس افزایش سریع تر نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو را بیشتر می کند. تحلیل گر کارگزاری OANDA درباره موقعیت تکنیکال طلا معتقد است که : “سطح 1800 دلار حمایت.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید