به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

آمار ضعیف اشتغال در آمریکا و ثبات طلا بالای ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت ولی همچنان بالای 1800 دلار پایدار است در حالی که سرمایه گذاران منتظر برگزاری نشست بانک های مرکزی اروپا و انگلیس هستند. در صورت افزایش نرخ بهره پوند توسط بانک مرکزی انگلیس احتمالا فشار نزولی را در شاخص دلار شاهد باشیم که می تواند از بازار طلا حمایت کند.

تحلیل گر IG Markets می گوید: “فعلا انتظار برای تغییر نرخ بهره عامل اصلی است که رفتار طلا را جهت می دهد. در روزهای اخیر طلا مقداری تحت فشار قرار گرفت که علت آن صحبت های برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا درباره احتمال افزایش تهاجمی نرخ بهره دلار بود.”

گرچه انتظار می رود مقامات فدرال رزرو آمریکا در جلسه ماه مارس خود اولین نوبت افزایش نرخ بهره را تصویب کنند اما این هفته برخی از مقامات این نهاد با احتیاط درباره افزایش نرخ بهره صحبت کردند. افزایش نرخ بهره تاثیر منفی بر بورس آمریکا دارد و به خصوص وضعیت نامشخص تورم و تاثیر کرونا بر کسب و کارها تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره را دشوارتر می سازد.

طلا معمولا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما حساسیت زیاد این فلز گرانبها به نرخ بهره دلار باعث می شود که در صورت افزایش نرخ بهره فشار نزولی در بازار طلا بیشتر شود. بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و بالا رفتن نرخ بهره دلار هزینه فرصت نگهداری طلا را بیشتر می کند.

تحلیل گر بانک ANZ می گوید “افزایش تورم باعث شده که نرخ بهره واقعی بسیار منفی باشد. این موضوع در کوتاه مدت از بازار طلا حمایت خواهد کرد.”

از سوی دیگر بازارهای مالی پیش بینی می کنند که بانک انگلیس نرخ بهره پوند را افزایش دهد و سیگنال های بیشتری درباره افزایش نرخ بهره پوند پس از کاهش محرک های کرونا را شاهد باشیم. تقویت پوند به تضعیف شاخص دلار می انجامد که خبر خوبی برای طلا است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید