به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۱

پیش بینی محدودیت رشد بازار فلزات طی چند ماه آینده

felez

رویترز در گزارشی ضمن اشاره به محدودیت ها و مشکلات موجود در فضای کلان اقتصادی جهان نتیجه می گیرد که بازار فلزات اساسی برای بهبود تقاضا و رالی قیمت ها ممکن است به چند ماه دیگر زمان نیاز داشته باشد به خصوص که موانع پیش رو و رشد اقتصادی آهسته فعلا دورنمای اقتصادی جهان را در بر گرفته است.

در ماه مارس سال 2022 قیمت فلزات به قله های خود رسیده بود. نگرانی از اختلال در عرضه فلزات توسط روسیه از جمله دلایل رشد مقطعی بهای فلزات اساسی بود. اما از آن زمان به بعد قیمت مس، آلومینیوم و روی به ترتیب 22، 41 و 39 درصد افت داشته است. نیکل و قلع به ترتیب 50 و 70 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. تنها سرب بود که به دلیل کمبود عرضه و سطح پایین موجودی ها موفق شد از مارس تا کنون تنها 15 درصد کاهش قیمت داشته باشد.

رشد تورم، محدودیت های کرونا در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده فلزات و افزایش پرشتاب نرخ بهره توسط بانک های مرکزی از جمله دلایل ضعف اقتصادی است که تقاضا برای فلزات صنعتی از جمله مس را به شکل منفی تحت تاثیر قرار می دهد.

تحلیل گر بانک آمریکا در یادداشت خود می نویسد: ” تصویر کلان اقتصاد جهان در سال 2023 مشابه 2022 خواهد بود و بسیاری از بحران های 2022 در سال 2023 نیز تداوم خواهد یافت.” با توجه به موانع موجود در راه رشد اقتصادی جهان، انتظار می رود بهبود تقاضا برای فلزات اساسی فعلا به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید