به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۱

حمایت از طلا بالای ۱۸۰۰ دلار

روز پنجشنبه 29 دسامبر ( 8 دی) قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت و همچنان بالای 1800 دلار باقی مانده در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه و تضعیف شاخص دلار از صعود بهای این فلز گرانبها حمایت می کند. در روزهای پایانی سال بازارهای مالی عمق کمتری دارند و سرمایه گذاران منتظر نشانه های جدید درباره روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا هستند.

ساعت 2 بعد از ظهر روز پنجشنبه طلای نقدی با 0.08 درصد یا 1.36 دلار صعود به قیمت 1807.28 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1803 و 1811.48 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.26 درصد نزول به 104.19 واحد رسیده است. تضعیف دلار باعث می شود که خرید طلا برای دارندگان سایر ارزها جذابیت بیشتری پیدا کند. همچنین بازده اوراق خزانه آمریکا پس از رسیدن به قله شش هفته ای مقداری تضعیف شده که این موضوع نیز به رشد قیمت طلا کمک می کند.

امروز قرار است آمار جدید متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا منتشر شود که می تواند بر تصمیمات فدرال رزرو تاثیرگذار باشد. یکی از تحلیل گران در بمبئی می گوید: “آمار بیکاری مهم است. اگر بیکاری افزایش پیدا کند با تضعیف دلار از طلا حمایت خواهد کرد.”

با توجه به افزایش سریع نرخ بهره دلار در سال جاری قیمت طلا در سال 2022 حدود 1 درصد کاهش داشت. البته قیمت این فلز گرانبها پس از رسیدن به کف دو ساله در ماه سپتامبر موفق شد حدود 200 دلار افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو مجبور است تدریجا سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کند.

در ماه دسامبر فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره دلار را از گام های 0.75 درصدی به 0.5 درصد کاهش داد. رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده که ممکن است برای کنترل تورم نرخ بهره برای مدتی در سطوح بالا باقی بماند.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید