به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی عدم افزایش قیمت فولاد در آینده نزدیک

فست مارکتس در گزارشی به نقل از تحلیل گران بر این باور است که قیمت فولاد در ایالات متحده بعید است بتواند به قله های سال گذشته برگردد. افزایش ظرفیت تولید و واردات فولاد و کاهش قیمت مواد اولیه از جمله دلایلی است که برای این تحلیل مطرح می شود.

تحلیل گر ارشد کردیت سایتس می گوید: “فکر نمی کنم قیمت فولاد بتواند رالی موفقی به قله های اخیر خود داشته باشد. آمار از ریسک کاهش قیمت حکایت دارد. ظرفیت بیشتری در حال آنلاین شدن است و در عین حال تقاضای کلی ضعیف می باشد.”

مدیر یکی از شرکت های مشاور می گوید: “در ایالات متحده و سایر کشورها ظرفیت بیشتری در حال آنلاین شدن است. این روند پیشرفت طبیعی بازار می باشد و احتمالا باعث اصلاح و تثبیت قیمت ها خواهد شد.”

تحلیل گر بانک UBS معتقد است که افزایش عرضه احتمالا بیشتر از رشد تقاضا خواهد بود و در نتیجه پیش بینی می کند که قیمت کلاف گرم کاهش پیدا کرده و سپس تثبیت شود. او می گوید: “مشکل افزایش ظرفیت این است که رشد ظرفیت با سرعتی دو سه برابر رشد تقاضا اتفاق می افتد. در این شرایط افزایش ظرفیت تولید با جدال برای گرفتن سهم بازار همراه است و می تواند به کاهش قیمت ها منجر شود. “

در سال 2020 میانگین شاخص روزانه فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم بر مبنای فوب کارخانه در آمریکا 29.41 دلار در صد پوند (588.20 دلار در تن) بود که در سال 2021 بیشتر از دو برابر شد و به 80.62 دلار در صد پوند رسید. در سال 2022 قیمت کلاف گرم در 29 آگوست به کف 21 ماهه در 39.25 دلار در صد پوند کاهش پیدا کرد. البته افزایش در ظرفیت تولید فولاد در حالی اتفاق می افتد که در پاییز امسال برخی از کارخانجات برنامه توقف تولید دارند که مجموعا می تواند 600-800 هزار تن از ظرفیت تولید فولاد را مختل نماید.

منبع:fastmarkets

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید