به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی افزایش مصرف روی با بهبود جو اقتصادی

در نشست ماه ژوئیه، فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفت که نرخ بهره دلار را تنها 0.75 درصد افزایش دهد. جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که احتمالا سرعت افزایش نرخ بهره تدریجا کاهش پیدا کند. این امر باعث شده که بازارها نگرانی کمتری از رشد سریع نرخ بهره و تبعات منفی آن بر تقاضای فلزات داشته باشند.

لحن جدید فدرال رزرو آمریکا باعث شد که روز جمعه موج صعودی در بازار فلزات اساسی شاهد باشیم. انتظار می رود در آینده بازار فلزات به آمار اقتصادی برای ماه های آگوست و سپتامبر و همچنین وضعیت بنیادی عرضه و تقاضا برای هر یک از اعضای مجموعه فلزات اساسی توجه بیشتری داشته باشند.

از نظر عرضه، قیمت برق در اروپا همچنان رو به افزایش است و قیمت برق در برخی از کشورها از مرز 500 یورو در هر مگاوات ساعت بالاتر رفته است. افزایش هزینه ها برای کارخانجات ذوب روندی فزاینده دارد هر چند که هنوز تعداد کارخانجات ذوب که تولید خود را کاهش داده یا متوقف کرده اند زیاد نشده است. این امر تا حدودی مدیون نرخ ثابت برق در قراردادهای بلندمدت می باشد که تا مدتی به کارخانجات اروپایی فرصت ادامه فعالیت می دهد. اما در مجموع انتظار می رود کاهش تولید را در سمت عرضه شاهد باشیم به خصوص که در سه ماه پایانی امسال احتمال وقوع بحران انرژی در اروپا وجود دارد.

در سمت تقاضا، در سه ماه دوم امسال بحث تورم و افزایش نرخ بهره شدت گرفت و برای دو فصل متوالی رشد منفی اقتصادی را در آمریکا شاهد بودیم. به نظر می رسد سرمایه گذاری بر روی دارایی های ثابت و مخارج دولتی هم ضعیف باشد. اما هنوز فعالان بازار مترصد هستند که آیا رکود اقتصادی جدی در آمریکا و همچنین کشورهای دیگر اتفاق خواهد افتاد یا خیر. با توجه به موارد فوق، شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که قیمت روی در بورس فلزات لندن بین 3050 تا 3400 دلار در تن نوسان داشته باشد. همچنین روند تغییر موجودی روی در انبارهای بورس فلزات لندن می تواند نقش مهمی در جهت دهی به بازار بازی کند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید