به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نوسان طلا نزدیک قله ۳ هفته ای

صبح دوشنبه 1 آگوست طلا در بازار جهانی نزدیک قله 3 هفته ای خود نوسان دارد  که در جلسه قبل فتح شده بود. تضعیف شاخص دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق خزانه از جمله دلایلی بود که جهش آخر هفته گذشته را تسهیل کرد.

ساعت 7:50 صبح دوشنبه 10 مرداد طلای نقدی با 0.17 درصد یا 3 دلار نزول در سطح 1763.58 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1761.11 و 1766.28 دلار بود. شاخص دلار با 0.2 درصد نزول در 105.69 واحد قرار دارد. اخیرا دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای خارجی به قله 109.29 واحد رسیده بود و فشار زیادی بر بازار طلا وارد کرد. اما با توجه به عقب نشینی مقامات فدرال رزرو از افزایش شتابان نرخ بهره و همچنین افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی دیگر از جمله بانک مرکزی اروپا، شاخص دلار تضعیف شده و فرصتی برای بهبود بازار طلا ایجاد کرده است.

اطلاعات جدید نشان می دهد که مخارج مصرفی در ایالات متحده در ماه ژوئن بیشتر از انتظارات افزایش داشت و مردم این کشور مجبور شدند مبلغ بالاتری برای خرید کالاها و خدمات پرداخت نمایند در حالی که تورم ماهانه آمریکا به بالاترین سطح از سال 2005 رسیده است.

روز جمعه هند اولین بورس بین المللی شمش خود را تاسیس کرد. هند دومین بازار بزرگ مصرف فلزات گرانبها در جهان است و هدف از تاسیس این بورس افزایش شفافیت در معاملات فلزات گرانبها می باشد.  

صبح دوشنبه بازارهای سهام در جهان شروع ضعیفی داشتند که بخشی از آن به انتشار آمار ضعیف اقتصادی در چین و تردید درباره تداوم رالی وال استریت می باشد.

صندوق طلای SPDR که بزرگترین ETF طلا در جهان است روز جمعه اعلام کرد که مقدار دارایی آن با 0.06 درصد افزایش از 1005.29 تن به 1005.87 تن رسیده است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید