به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۷ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰، بازار بورس پس از یک هفته‌ی درخشان امروز هم عقب‌نشینی نکرد و با قدرت به روند مثبت خود ادامه داد و با ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد رشد در ارتفاع ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار واحدی قرار گرفت. نکته‌ی مثبت بازار امروز، ثبت بالاترین ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ و همچنین شکسته شدن رکورد سرانه خرید هر کد حقیقی بود.
در روزهای گذشته، نرخ دلار، پس از صحبت‌های ضد و نقیض وزرای جدید و کاهش امیدواری به برجام، عملاً رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرد و همین امر باعث شد که دلار به لیدر بلامنازع برای رشد شاخص تبدیل شود و به سبب آن شاهد افزایش سودآوری در نمادهای دلاری و همچنین افزایش انتظارات تورمی‌شود. بنابراین بازار عمدتاً به دلیل افزایش نرخ انتظارات تورمی و عملکرد خوب شرکتها در حال رشد است.
در روزهای گذشته دو اتفاق مهم در بازار سرمایه رخ داد؛ اولی، سخنان جواد اوجی وزیر نفت دولت رئیسی که گفته بود، برنامه خود برای پول فروش نفت این است که آن را با کالا تهاتر کند یعنی اگر بتوانیم تحریم را دور بزنیم و نفت را بفروشیم، بازهم نباید خیلی به ارز حاصل از فروش نفت امید داشت. و دیگری، شایعاتی مبنی بر مجوز فروش سهام عدالت بود، که قویاً تکذیب شد؛ بهتر است تصمیم‌گیرندگانی که توانایی تغییر روند بازار را دارند، تجربه سال گذشته بازار را عبرتی برای نتیجه تصمیمات خود بدانند و اجازه دهند بازار خود مسیرش را پیدا کند.


وضعیت تکنیکالی شاخص


روند تکنیکالی شاخص کل بورس را بهتر است از دید چند ابزار بررسی کرد؛ در بررسی اندیکاتور RSI شاخص کل در منطقه اشباع خرید قرار دارد ( عدد ۹۳ ) ، دقیقاً همان مقدار اواخر تیر سال گذشته، با این تفاوت که بازار امسال کاملاً متفاوت‌تر از سال گذشته است. اگر از نگاه خطوط فیبوناچی به این شاخص نگاه کنیم، شاخص مقاومت ۵۰ درصدی را پشت سر گذاشته و طبق این ابزار ، هذف بعدی خود، محدوده ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحدیست.

با جمع‌بندی ابزارهای مختلف در رابطه با وضعیت روند نمودار شاخص کل، به نظر نمی‌رسد که اگر اصلاح شاخص هم در میان باشد احتمال اینکه اصلاح عمیق باشد بسیار پایین است.با بررسی رفتار بازار به نظر می‌رسد تمایل بازار در روزهای آتی نمادها و گروه‌هایی باشد که به اصطلاح از رشد بازار جا مانده‌اند گروه‌هایی مثل کاشی و سرامیک، مواد غذایی، قندی‌ها، انبوه سازی .


بازارهای جهانی


بازار سهام ایالات متحده پس از اتفاقات اخیر در رابطه با روند تورم و همچنین عملکرد و فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره پس از آغاز کاهش ابعاد سیاست های انبساطی، شاهد رکوردشکنی‌های جدید بود، شاخص S&P 500 ، داوجونز و نزدک همگی سبز پوش بودند. قیمت نفت سبد اوپک پس از افت هفته قبل مجدداً وارد کانال ۷۰ دلار شد خوشبینی‌های ناشی از پیشرفت‌های چین در مهار کرونای دلتا و همچنین نزدیک بودن به وقوع طوفان در خلیج مکزیک، بر افزایش قیمت نفت تأثیرگذار بود.
در هفته آتی با برگزاری نشست اوپک پلاس، تحلیلگران انتظار تغییر برنامه قبلی برای تولید نفت را ندارند. قیمت های طلا در بازارهای جهانی شاهد بیشترین افزایش ظرف یک ماه اخیر بوده است قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۸۱۷ دلار رسیده دلیل آن هم، سخنان ریاست فدرال رزرو در نشست بزرگ هفته، جکسون هول، مبنی بر اینکه فدرال رزرو جلسه برای افزایش نرخ بهره ندارد، بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید