به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۶ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۷ خرداد ۱۴۰۱

بازار چهارشنبه کار خود را مثبت پر تقاضا آغاز کرد. در صنایعی مثل «سیمانی» ها و «محصولات غذایی» و «زراعتی» شاهد رشد خوبی بودیم.
رشد «خودرویی»ها نیز به تعادل و رشد بازار کمک کرد . این تعادل مثبت تا انتهای بازار حفظ و با همین شرایط به کار خود خاتمه داد که در نتیجه آن رشد حدود ۹ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی بود.
شاخص هم وزن نیز با رشد ۵۵۰۰ واحدی به عدد ۴۳۶ هزار واحد رسید.

☑️ در رابطه با بازار رمز ارزها شاهد بازگشت مجدد بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلاری بودیم .در معاملات روز چهارشنبه بیت کوین با رشد بیش از ۲ درصد ، در قیمت ۳۰ هزار و ۶۹ دلار معامله شد .

☑️ اخبار برجامی نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در این میان رابرت مالی نماینده آمریکا در ایران بیان کرد : اگر موافقت با ایران به دست نیاید ، واشنگتن آماده است تحریم های ایران را افزایش داده و آنها را تشدید کند .

📊 پیش بینی بازار فردا ؛

✅ در رابطه با گروه «زراعتی» بدنبال خبر افزایش قیمت گندم و برخی غلات، شاهد خبر افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی نرخ ماالشعیر از طرفی و کاهش تولید سالانه آن از ۷۰۰ به ۴۰۰ میلیون لیتر هستیم که هر دوی آن که یکی مربوط به افزایش نرخ و دیگری مربوط به کاهش عرضه یک محصول می باشد به گرانی بیش از پیش این محصول دامن خواهد زد.

✅ در رابطه با گروه «فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی واسط» خبر پیشنهاد هیئت مدیره شرکت بورس به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه این شرکت به میزان ۶۶ درصد به گوش میرسد.

✅ در گروه «محصولات شیمیایی» که شاهد افزایش قیمت شوینده ها هستیم ، اولین واکنش دولت به گران شدن شوینده ها ؛ دستور برگرداندن قیمت این سری محصولات به قبل بود .

رضا فاطمی امین وزیر صنعت در خصوص افزایش قیمت کالاهایی مثل مواد شوینده و آرایشی که اصلاً ربطی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد گفت : انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالاهای خود اشتباه کرد چون فقط با افزایش قیمت برخی کالاها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد.

✅ در گروه «خودرویی» ها در پی اخبار واردات خودرو طبق اعلام وزیر صمت خودروهایی می توانند وارد ایران شوند که سقف قیمت آنها بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار باشد.
اگر چه بیش از این سقف قیمت این خودروها ۷ هزار دلار تعیین شده بود.همانطور که پیش تر بدان اشاره کردیم به نظر نمی رسد دولت دست به کار واردات خودروهای رقابتی با دو خودروساز بزرگ زند و با این تفاسیر عامل تهدید کننده ای به صورت بالفعل برای آنها مشکل ساز نخواهد بود.

◀️ و در پایان با جمع بندی و تحلیل اخبار فوق، سناریو خوش‌بینانه ی متعادل مثبت را می توان برای بازار روز شنبه متصور بود.

اما به طور واقع بینانه کشیده شدن بازار به سمت منفی ها و روند اصلاحی دور از انتظار نخواهد بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید