به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس پرش بلندی داشت و توانست با رشد بیش از 26 هزار واحد بعد از گذشت 7 ماه مجدداَ کانال 1،500 هزار واحدی را تصاحب کند. حال سوال است که آیا بازار پتانسیل رشد بیشتر طی روزهای آتی را خواهد داشت یا خیر؟
در ابتدا باید گفت که ارزش معاملات خرد در بازار امروز با رشد 23 درصدی مواجه شد و عدد 7،324 هزار را برای خود به ثبت رساند حال اگر تا آخر هفته ارزش معاملات خرد بالای 5 هزار باقی بماند و سطح خود را حفظ کند می‌توان گفت که بازار خودش را برای صعود به محدوده‌های 1،580 هزار واحد آماده می‌کند و در غیر این صورت باید گفت اصلاحی در پیش خواهد بود. نکته دیگر این است که جنس بازار فرق کرده است این تفاوت را می‌توان طی روزهای قبل بعد از وضع عوارض سنگین بر برخی محصولات پی برد که بازار خودش را جمع و جور کرد و ارزش معاملات خرد بالای 5 هزار کماکان باقی ماند، تا نشان از کم رنگ شدن رنگ ترس در بازار باشد. البته باید در نظر داشت که مثبت بودن بازار دلیلی بر این نیست که داستان عوارض صادرات را فراموش کرد و سکوت کرد چرا که در این صورت در آینده نوبت به صنایع پتروشیمی و پالایشی خواهد رسید و در کل این موضوع از ریشه اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد و یا به نوعی به تب راضی شد.
از طرفی هم نرخ دلار نیما با رشد خود می‌تواند بازار را از لحاظ تحلیلی تحت تاثیر قرار دهد و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر عدم ارز پاشی می‌توان پایین چندانی برای بازار ارز در نظر نگرفت و بازار را از لحاظ روانی مصون دانست. علاوه بر اینان از آنجا که اوکراین پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را تکمیل کرده است چشم انداز افت شدیدی در رابطه با قیمت‌های جهانی وجود ندارد. لذا همه و همه می‌توانند محرکی در جهت بازگشت پول‌های پارک شده به بازار باشند و می‌توان به پتانسیل رشد بازار حداقل تا فصل مجامع امید داشت، در این میان صنایع پتروشیمی و پالایشی با توجه به درصد تقسیم سود بالا و پرداخت سریع سود خود و گزارشات جذابشان می‌توانند کماکان مورد استقبال قرار بگیرند.
در نهایت برای بازار فردا انتظار می‌رود با توجه به شدت عرضه در اواخر بازار، این شدت عرضه در نیمه اول بازار هم ادامه دار باشد ولی منفی‌ها خریدار خواهند داشت و رفته رفته بازار به تعادل خود خواهد رسید، از طرفی با توجه به شکست محدوده‌های مقاومتی هم در شاخص کل و هم در شاخص هم وزن احتمالا شاهد رقابت خریداران و فروشندگان خواهیم بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید