به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

آزمایش ناموفق قله ۲۰۰۰ دلار در بازار طلا

روز گذشته بطور مقطعی قیمت طلا در بازار جهانی تا مرز 2000 دلار در اونس پیشروی کرد اما در حفظ این محدوده موفق نبود و تا 1977 دلار در اونس افت کرد. صبح سه شنبه 19 آوریل ( 30 فروردین) قیمت طلا کمی کاهش داشته و تقویت شاخص دلار مانعی برای صعود این فلز گرانبها است.

ساعت 9 صبح سه شنبه طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1977 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1975.07 و 1983.16 دلار بود. روز دوشنبه قیمت طلا تا 1998.10 دلار در اونس افزایش یافت در حالی که تداوم بحران اوکراین و نگرانی از تورم به صعود طلا کمک می کند. اما متعاقبا با تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا، بازار طلا تحت فشار نزولی قرار گرفت.

تحلیل گر ارشد City Index می گوید: “سطح 2000 دلار اهمیت حیاتی دارد و اینکه طلا در عبور از آن موفق نبود نشان می دهد که بازار نسبت به افزایش فوری قیمت طلا تردید دارد.” البته او پیش بینی می کند که: “طلا این توانایی را دارد که بر تقویت شاخص دلار غلبه کرده و طی یکی دو هفته آینده از مرز 2000 دلار عبور کند.”

شاخص دلار به بالاترین سطح از آوریل 2020 رسیده در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره آماده می کنند و فدرال رزرو سعی دارد تورم لجام گسیخته را مهار کند. گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کارایی دارد اما بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و از این جهت رشد بهره و بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “اکنون که آستانه 2000 دلار را آزمایش کردیم احتمالا حضور بیشتر خریداران سنتی طلا و دنبال کنندگان مومنتوم را شاهد باشیم. نگرانی از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا هم باعث شده که طلا در میان مدت امکان رشد بیشتری داشته باشد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید