به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار بورس تهران چهارشنبه، ابتدای معاملات را متعادل منفی آغاز بکار کرد اما همان ابتدای بازار، صفوف فروش به تدریج کمتر و کمتر شدند. پالایشی‌ها از همان ابتدای بازار پرتفاضا ظاهر شدند و در محدوده سقف قیمت روزانه معامله می‌شدند. فولادی‌ها هم متعادل‌تر از روز معاملاتی قبل شروع بکار کردند. با سپری شدن زمان در بازار روز چهارشنبه شاهد مثبت شدن معاملات کلیت بازار بودیم که این افزایش تقاضا در اواخر بازار باعث ایجاد موج جدیدی از تقاضا در بازار شد. در نهایت شاخص کل با رشدی حدود ۸ هزار واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی بکار خود پایان داد.
با وجود اینکه هنوز هم دولت و تصمیمات آن به عنوان بزرگترین ریسک بازار پا برجاست اما رفتار روز چهارشنبه بازار و چرخش پول، حجم و جریان معاملات نشان داد که امیدواری به رشد بازار و عبور از ریسک‌های موجود بالاست. این در صورتیست که با وجود اعتراض‌های زیاد در مورد وضع عوارض صادرات محصولات و اعلام کاهش سودآوری قابل توجه این شرکت‌ها توسط انجمن‌های مربوطه، شاهد تکذیب یا عقب‌نشینی از سوی دولت نیستیم. بازار سرمایه پس از روزهای عمدتاً رکوردی که در حدود دو سال اخیر تجربه کرده است، بیشترین ضربه را از اینگونه تصمیمات خورده است، در چنین شرایطی، ریسک بازار افزایش یافته و دامن دیگر صنایع هم می‌شود.
با توجه به ارزش بالای معاملات خرد در بازار این روزها و همچنین تحرکات مثبت بازار روز چهارشنبه، به نظر می‌رسد که بازار فردا، متعادل مثبت دنبال شود هر چند که هم شاخص کل و هم شاخص کل هم‌وزن در محدوده مقاومتی خود قرار گرفته اند. در کل هفته پیش رو اخبار مربوط به برجام و به تبع آن نوسانات دلار، واکنش دولت به وضع عوارض بر محصولات صادراتی می‌تواند نوسانات مثبت و یا منفی را در بازار داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید