به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

طلا در مسیر صعود هفتگی

صبح پنجشنبه 14 آوریل ( 25 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت اما در مجموع تا کنون هفته ای صعودی را پشت سر گذاشتیم. افزایش سریع تورم در ایالات متحده و تداوم جنگ اوکراین از جمله عواملی است که از بازار طلا حمایت می کند.

ساعت 9:50 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.17 درصد یا 3.38 دلار نزول به 1973.82 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1973.02 و 1980.94 دلار بود. تا اینجا در هفته جاری قیمت طلا حدود 1.4 درصد رشد داشته است. روز جمعه بسیاری از بازارهای جهان تعطیل رسمی خواهد بود.

تحلیل گر و مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “پرمیوم ریسک سیاسی به خاطر جنگ اوکراین بار دیگر مورد تاکید قرار گرفته و قیمت ها را در کل بازار کالا به سمت بالا هدایت می کند. این امر فضای تورمی ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر بازار نمی داند که آیا تورم پدیده ای کوتاه مدت و موقت است یا اینکه بازارها به خاطر صحبت های جدید مقامات فدرال رزرو گرایش بیشتری به بازار طلا نشان می دهند.” اخیرا مقامات فدرال رزرو در جهت اجرای سیاست های انقباضی پولی شور و اشتیاق کمتری داشتند. روز سه شنبه یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا گفت که در آینده چند نوبت افزایش نرخ بهره خواهیم داشت و دست کم از ژوئن کاهش سطح اوراق قرضه نگهداری شده توسط این بانک شروع می شود تا از این طریق به کاهش تورم کمک شود. تورم ماه مارس آمریکا به بالاترین سطح در 4 دهه گذشته رسید.

مدیر شرکت GoldSilver Central می گوید: “فعلا طلا روند مثبتی دارد و عمدتا توسط صحبت های مسئولین فدرال رزرو و تورم حمایت می شود.” روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا از ارسال 800 میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید