به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱

بازار امروز متفاوت‌تر از چند روز گذشته پیگیری شد. اخبار مثبت برجامی این چندروز، نیمه اول بازار را مثبت نگه داشت، عرضه‌های سنگین در نمادهایی برجامی که چند روزی مورد استقبال بازار قرار گرفته بودند و رشد داشتند، باعث ایجاد جو منفی در کلیت بازار شد، شاخص کل روند معکوس را دنبال کرد و در نهایت با شرایط منفی بازار امروز به کار خود پایان داد. جدای از عرضه سنگین در نمادهای خودرویی و بانکی، همانطور که انتظار می‌رفت، نمادهایی که از افت قیمت دلار متضرر می‌شدند هم وضعیت مناسبی نداشتند، عمده نمادهای گروه فلزات اساسی، سنگ آهنی‌ها و برخی از پتروشیمی‌ها بدون تغییر، وضعیت منفی داشتند. ارزش معاملات خرد امروز نسبت به روزهای قبل، اندکی افزایش داشت و به مرز 3 هزار و 900 میلیارد تومان رسید که عمدتاً بدلیل افزایش عرضه‌های امروز بود.
گروه‌های مختلف بازار در شرایط متفاوتی به سر می‌برند که عمده دلیل آن، داغ شدن بازار برجام و خبرهای پیرامون آن است. با شروع این دور از مذاکرات و با جدی شدن مراحل نهایی آن، قیمت نفت در بازارهای جهانی به محدوده 95 دلار رسید، هر چندکه انتشار داده‌های رشد اقتصادی چین در این رابطه بی‌تأثیر نبود، در هر صورت باعث افت قیمتی و کاهش انتظارات در رابطه با سودآوری نمادهای گروه پالایشی شده است. در مورد سه ضلع مثلث وبانک، شاراک و شتران؛ از صورتهای مالی شتران می‌شد عدم توان مالی این شرکت را برای خرید بلوک شاراک متوجه شد، در کنار این موضوع قیمت بالای هر سهم شاراک در اعلامیه واگذاری بلوک، مزید بر علت شد که پس از کاهش هیجانات بازار نسبت به این موضوع شاهد نگاهی منطقی‌تر باشیم.
در کل فضای بازار در این محدوده زمانی تا حدود زیادی درگیر هیجان ناشی از اخبار ضد و نقیض است. با توجه به این موضوع طبیعتاً شاهد افزایش ریسک معاملات در این محدوده زمانی هستیم، بنابراین پیشنهاد می‌شود به دور از هیجانات بازار و در آرامش به دنبال بهترین تصمیم برای سرمایه‌گذاری باشید.
در نهایت با توجه به روند معاملات بازار امروز، برای بازار فردا احتمالاً شاهد شروعی منفی باشیم، در ادامه باید دید که روند عرضه و تقاضا خصوصاً در نمادهای برجامی و نمادهایی که در این چند روز مورد توجه قرار گرفته‌اند به چه صورت خواهد بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید