به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌گشایش بازار امروز میزبان 59 نماد صف خرید با ارزش 362 میلیارد تومان و 36 نماد صف فروش به ارزش 144 میلیارد تومان بود.

بازار کار خود را با تقاضای خوبی در گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، سیمانی و خودرویی آغاز کرد. گروه سرمایه گذاری ها نیز متعادل مثبت و سهام پالایشی‌ها متعادل منفی معامله شدند.

در پایان نیز شاخص کل با رشد 2600 واحدی به عدد یک میلیون و 574 هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با 770 واحد کاهش به عدد 429 هزار واحد رسید.

◀️ تحلیل اخبار مرتبط

✔️ قیمت های جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت برنت به میزان 0.18 درصد و رسیدن به عدد ۱۲۲ دلار و ۴۹ سنت می باشد. نشریه گلدمن ساکس پیش بینی کرد که نفت خام در تابستان امسال به هر بشکه ۱۴۰ دلار برسد . اما قیمت سایر کامودیتی ها در گروه فلزات اساسی مانند مس ، روی ، آلومینیوم و گروه فلزات گرانبها مانند طلا با کاهش روبرو بود به طوری که در بازار داخلی نیز قیمت هر سکه به بالای ۱۶ میلیون رسیده بود امروز به کانال ۱۵ میلیونی بازگشت.

✔️ در بازار رمز ارزها شاهد ریزش های سنگین و پیاپی رمز ارز معروف و محبوب یعنی بیت کوین می باشیم که می‌توان گفت حاصل رکود بازار های مالی ایالات متحده و سرایت آن به بازار رمز ارزها میباشد بیت کوین که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ روند افزایشی را به خود گرفته بود ، در سال جاری حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است و وارد کانال ۲۱هزار دلاری شده است .

✔️ دلار نیمایی نیز با کمی رشد ۲۵۲۰۰ قیمت گذاری شد .

✔️ بازار سهام آمریکا نیز تحت تاثیر نگرانی های ناشی از احتمال رکود اقتصادی که پیامد تورم است روز گذشته باز هم سقوط کرد به طوری که ارزش شاخص اس اند پی ۵۰۰ به ۲۰ درصد کمتر از رکورد خود رسید.

📊 پیش بینی بازار روز آتی

✅ در رابطه با پتروشیمی ها رئیس کل بانک مرکزی در جلسه ویژه ارزی با صادرکنندگان پتروشیمی ، نگاه مثبت خود مبنی بر تعادل بازار ارز به تبع حضور پتروشیمی ها را اعلام کرد.

✅ در رابطه با گروه مواد غذایی خبری مبنی بر حذف عوارض صادرات تخم‌مرغ منتشر شد. در رابطه با این گروه شاهد عقب گرد و کاهش قیمت روغن پالم که بیش از ۳۰ درصد روغن مصرفی جهان را تشکیل می‌دهد هستیم.

✅ گروه زراعتی نیز شاهد افزایش مجدد قیمت جهانی گندم و ذرت بود. امروز قیمت گندم 11.25 دلار در هر بوشل افزایش یافته و به ۱۰۹۶ دلار رسید. بعد از گندم ، ذرت نیز که به عنوان خوراک دام محسوب می‌شود با رشد 3.25 دلار به ۷۲۳ دلار در هر بوشل رسید. سازمان ملل متحد نیز دو روز پیش هشدار داد که فاجعه غذایی در راه است.

✅ در گروه فلزات اساسی نیز رئیس انجمن فولاد سازان در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشت نتایج مثبت به دست آمده برای تامین برق بهتر فولادی ها را به عنوان خروجی این جلسه اعلام کرد.

✅ فراکابی ها نیز شاهد خبر افزایش سرمایه ۶۶ درصدی شرکت بورس از محل سود انباشته می باشند.

✅ با توجه به تأثیر خوب خبر اجازه بانک مرکزی به صادرکنندگان مبنی بر عرضه ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا (و نه قیمت گذاری دستوری) بر بازار دیروز و نسبتاً بر بازار امروز، اما با توجه به افت تقاضاها و رشد مجدد عرضه ها در صنایع مختلف در تایم میانی و پایانی بازار امروز به نظر می رسد به عنوان سناریوی خوش بینانه می توان بازار متعادل برای فردا متصور بود .

اما سناریوی واقع‌بینانه برای بازار فردا رشد مجدد عرضه ها و برتری آنها نسبت به طرف تقاضا می باشد

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید