به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۵ آبان ۱۴۰۰

در رابطه با پیش‌بینی بازار شروعی بهتر از آن جمله پیر مرد طبسی به یادم نیامد که گفت”خودتان میدانید و مملکتتان”.
به اندازه کافی دلیل و بحث برای ارزندگی بازار توسط جمیع کارشناسان گفته شده است و تعداد نمادهای ارزنده کم نیست اما اشکال کار کجاست و چرا بازار واکنشی نسبت به بازارهای موازی نشان نمی‌دهد؟ علت افت در این روزها بیشتر به دلایل روانی و مالی رفتاری برمی‌گردد تا دلایل بنیادی.
یکی از مهمترین مباحثی که در اقتصاد و به تبع آن در بازارهای مالی و بورس بسیار مهم هست ثبات نسبی و پیش‌بینی پذیری نسبی برای متغیرهای اقصادی می‌باشد. این در حالی است که در این روزها در بازار شاهد ریسک سیستماتیک وارده از سمت نهادهای تصمیم‌گیرنده چون مجلس و دولت هستیم و از آنجا که پول ترسو و هوشمند است طبیعتا سمت بازاری که تصمیمات خلاف انتظار و مغایر با واقعیت‌های اقتصادی و عمدتا شخصی و سلیقه‌ای است، نمی‌آید. ضمن آنکه با توجه به آمارهای اقتصادی و روند تورمی و تصمیمات نابخردانه، افزایش‌هایی را در بازارهای طلا و دلار شاهد هستیم و این بازارها کمتر وزنی دیگر به گفتار درمانی مسئولین مانند مذاکرات و آزاد سازی دلار می‌دهند. (خیالتان راحت اگر می‌توانستند با یک نامه جلوی این بازارها را هم می‌گرفتند اما حیف که دستشان کوتاه است).با توجه به شرایط موجود بنظر می‌رسد که بورس آخرین واگن قطار تورم باشد اما بالاخره عقب ماندگی بازدهی خود را جبران خواهد کرد و مسیر خود را پیش خواهد گرفت و بازاری بیشترین بازدهی را خواهد داشت که بیشترین افت را به همراه داشته باشد، چرا که قیمت معلول تورم است نه علت.
در حال حاضر بهترین راهکار شناسایی سهامی است که گزارشات ماهانه و 6 ماهه خوبی از خود نشان داده‌اند و ضمن آنکه افق سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید اگر هدف سرمایه‌گذاری بلند یا میان مدت دارید صبر کنید در غیر این صورت صبر کردن احتمالا معنا ندارد چرا که اکثر سهام بنیادی اگر در کوتاه مدت بالایی نداشته باشند پایینی نیز نخواهند داشت. برای پیش‌بینی بازار فردا باید به این نکته توجه نمود که حال و هوای امروز بازار هیجانی بود چرا که تمام صنایع چه دلاری و چه ریالی عقب نشینی کرده‌اند و در محدوده صف فروش معامله می‌شوند مضاف بر آنکه در بعد از ظهر امروز شاهد افت مشهود دلار بودیم. لذا تا آرام شدن این جو بنظر می‌رسد فشار عرضه به فشار تقاضا بچربد و بازاری منفی را در پیش داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید