به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

بازار امروز در پی جبران منفی های چند روز گذشته، در ابتدا متعادل مثبت شروع کرد. البته تقاضای خوب در «خودرویی ها» را می توان عامل اصلی این سبز پوشی اعلام کرد. « پالایشی» ها و «فراکاب»ی ها نیز تقاضای نسبتاً خوبی را در ابتدای بازار تجربه کردند.

در تایم میانی نیز بازار جو متعادل مثبت خود را پایدار نگه داشت و به آرامش نسبی بعد از معاملات نسبتا دور از تحلیل روزهای اخیر خود دست یافت.

در پایان معاملات نیز شاخص کل با افزایش ۳ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۳۵۱ واحدی به عدد ۴۲۵ هزار واحد رسید.

✔️ در بازارهای مالی موازی نیز ؛
در رمز ارز ها شاهد بازگشت بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلاری بودیم. در معاملات امروز ، بیت کوین با رشد ۵ درصدی به قیمت ۳۰ هزار و ۳۱۹ دلار رسید.

در بازار ارز نیز در حالی که دلار آزاد در حال ورود به کانال ۳۱ هزار تومان می باشد شاهد کاهش ۶۰ تومانی نرخ نیمایی می باشیم که باعث واگرایی عجیب بین این ۲ نرخ شده است.

◀️ تحلیل بازار

✅ در رابطه با صنعت «پتروشیمی» ، قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس نرخ ارز ۲۴۴۱۵۷ ریال اعلام شد.

✅ خبر مرتبط با صنعت «لاستیک» نیز حاکی از افزایش ۳۰ درصدی قیمت این محصول بر اساس اطلاعات و اسناد منتشر شده می باشد.

✅ صنعت «کاشی و سرامیک» نیز طی دریافت مجوز افزایش نرخ در محصولات خود، عدد این افزایش نرخ با در نظر گرفتن افزایش نرخ در بازارهای صادراتی به طور میانگین ۲۴ درصد می باشد.

✅ برق زمین های کشاورزی نیز باشرط عدم فعالیت های برقی در ساعت ۱۲ الی ۱۷ ، در باقی ساعات شبانه روز بر اساس اعلام شرکت توانیر رایگان اعلام شد .
البته اجرای این طرح منوط به مراجعه حضوری کشاورزان به ادارات برق شهر خود و امضای تفاهم نامه می باشد . این خبر می تواند نگرانی های مربوط به افزایش هزینه برق مصرفی در نمادهای گروه «زراعتی» را مرتفع سازد.

✅ در رابطه با صنعت «خودرو» ، اخبار مبنی بر قیمت گذاری خودرو با فرمول جدید منتشر شده است که باید دید پاسخ بازار به آن چه خواهد بود.
بر اساس این فرمول میزان افزایش قیمت خودروها برابر با : نرخ تورم منهای ۱۵ درصد از کاهش هزینه خودروسازان ، محاسبه خواهد شد.

✅ «پتروشیمی» ها نیز با خبر کاهش قیمت اوره در ایران مواجه شدند.در حالی که شرکت‌های اوره ساز در ایران مبلغ ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار را برای اوره گرانول خود پیشنهاد می‌دهند ، پیشنهادات خرید به زیر ۵۶۰ دلار در هر تن رسیده است که به نظر می رسد تاثیر منفی در معاملات نمادهای پتروشیمی مثل #شلرد داشته باشد.

📊 پیش بینی بازار فردا

در رابطه با سناریوهای متصور جهت پیش بینی بازار فردا میتوان به خودرویی ها و انتشار خبر فرمول جدید قیمت‌گذاری آنها اشاره کرد که این فرمول ، خبر افزایش قیمت خودرو بیش از گذشته را دارد که احتمالا واکنش این گروه به خبر ذکر شده مثبت باشد و شاهد تقاضاهایی در سهام شرکت‌های خودرویی و به تبع آن سرایت این تقاضا به سایر صنایع و در نتیجه رشد کل بازار باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید