به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

افت شاخص دلار و تقویت طلا در بازار جهانی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه در معاملاتی پر نوسان قیمت جهانی طلا مقداری افزایش داشت در حالی که تضعیف شاخص دلار به عنوان یکی از دلایل تقویت بازار طلا مطرح می شود. البته با توجه به استقبال سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک تر در بازار آسیا، مقدار افزایش بهای طلا محدود گزارش می شود.

ساعت 9:45 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.45 درصد یا 8.39 دلار صعود به 1862.11 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت طلا تا این ساعت بین 1848.97 و 1862.17 دلار بود.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید: “با توجه به سه روز تعطیلی رسمی در آمریکا که به معنای حجم پایین نقدینگی در بازار است، و همچین به دلیل عدم انتشار اطلاعات مهم تا روز چهارشنبه، احتمالا بازار طلا در دامنه نسبتا محدودی حول 1850 دلار در اونس نوسان داشته باشد مگر اینکه رویداد یا کاتالیزور مهمی اتفاق بیافتد.”

روز دوشنبه دفاتر دولت فدرال آمریکا در کنار بازارهای سهام و اوراق قرضه و همچنین بانک فدرال رزرو تعطیل است. طلا در روز 16 مه به کف سه ماهه خود در 1786.60 دلار در اونس رسید. با وجود اینکه از آن زمان تا کنون قیمت این فلز گرانبها افزایش داشته اما در این قیمت ها هم دومین ماه نزولی پی در پی در بازار طلا رقم خواهد خورد.

تحلیل گر سیتی ایندکس می افزاید: “یکی از علل عملکرد ضعیف طلا در چند ماه اخیر این بود که سرمایه گذاران با مشاهده سقوط بازار سهام آمریکا به سمت نقدینگی حرکت کردند. محدودیت های کرونا در چین هم تاثیر منفی بر تقاضا داشت. معمولا ژوئن ماه نزولی برای طلا است اما به نظر می رسد که امسال این الگوی فصلی یک ماه به جلو افتاده باشد.” نقره و پلاتین هر یک با 0.1 درصد صعود به ترتیب به 22.13 و 954.51 دلار در اونس رسیدند. پالادیوم با 0.8 درصد صعود در 2079.39 دلار در اونس معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید