به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار یکم آبان ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در آخرین روز معاملاتی هفته، با تغییرات دلار به همراه تغییرات منفی کامودیتی‌ها شاهد عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم و ارزش معاملات خرد حتی کمتر از روز سه‌شنبه بود و عدد 4،278 میلیارد تومانی را برای خود به ثبت رساند. بنظر می‌رسد با آمدن گزارشات 6 ماهه تکلیف بسیاری از سهام روشن شود اما با این ارزش معاملات نمی‌توان انتظار بازاری پرشتاب را داشته باشیم و احتمالا این گزارشات تنها در کوتاه مدت با توجه به ریسک‌ متغیرهای کلان، محرک بازار خواهند بود.
در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که چرا با این اوضاع حمایتی از بازار از سوی دولت صورت نمی‌گیرد؟
باید گفت که دولت با فروش اوراق بازار را دچار رکود حرکتی کرده است که اینطوری افراد را راضی به خرید اوراق می‌نماید. سپس دولت در بازاری که به خاک نشسته و کسی به آن امیدی ندارد وارد شده و با خرید سهام، بازار را به ارزش واقعی می‌رساند بعد سود اوراق را می‌دهد و…
پیش‌بینی می‌گردد به دلیل کمبود نقدینگی پول در ابتدا به سمت نمادهای بنیادی و پدر و مادر دار برود و این را می‌توان به راحتی در صنایع بانکی و خودرویی یافت که در طی 7 ماه اخیر به دلیل کمبود نقدینگی از بازار عقب افتادند. در نتیجه با انتشار گزارشات 6 ماهه احتمالا نمادهایی با P/ Eتحلیلی پایین‌تر اول از همه شاهد رشد خواهند بود، لذا شاید اکنون یکی از بهترین فرصت‌ها برای سهامدارانی است که متاثر از نوسانات هر روز بازار نمی‌شوند و می‌توانند به چینش سبد خود بپردازند، چنین فرصت‌هایی به راحتی بدست نمی‌آید و احتمالا شرایط فعلی شرایط مناسبی برای ورود پله‌ای در روزهای منفی بازار است.

حال به بررسی صنایع می‌پردازیم.
در صنعت سیمان به دلیل بحث نرخ گاز و کاهش تولید به دلیل محدودیت‌های برق یه وضعیت غافل‌گیر کننده را داشته‌اند و از لحاظ تکنیکالی حمایت خود را از دست داده‌اند و چشم اندازی برای رشد فعلا ندارند.
پالایشی‌ها یک وضعیت نوسانی را تا زمان انتشار گزارشات 6 ماهه حسابرسی شده احتمالا خواهند داشت اما انتظار می‌رود در صورت بالا زدن بازار، سهام این صنعت لیدر بازار هستند و از نمادهای مناسب این صنعت می‌توان به شتران اشاره کرد که در محدوده 450 تومان حمایت خوبی دارد و چه خوب که اصلاحش را در یک روز انجام داد.
بانکی‌ها دوباره به کف تکنیکال یکساله خود رسیده‌اند و گزارشات 6 ماهه آنان خیلی مهم است.
غذایی‌ها نیز در کف سه قلو خود قرار دارند و می‌توان انتظار یک رشد کوتاه مدتی را از آنان داشت. از نمادهای بنیادین این صنعت نماد غکورش را می‌توان نام برد که با حمایت 4100 توانایی رشد کوتاه مدتی را تا 5000 تومان دارد و در صورت حذف ارز ترجیحی در سال 1401 حدودا 1000 تومان سود می‌سازد.
در صنعت خودرو به به نماد خودرو می‌پردازیم. این نماد بعد از از دست دادن حمایت 210 تومانی وارد یک روند نزولی شده و تا زمانی که حجم معاملات روزانه به طور مستمر چند روز بالاتر از میانگین ماهانه نباشد صرفا مثبت‌ها نوسانی هستند.
در دارویی‌ها نیز می‌توان انتظار رشد کوتاه مدتی را حداقل در هفته پیش رو از آنان داشت، نماد دتماد از گزینه‌های رشد در این صنعت به حساب می‌آید.
به طور کلی باید گفت که بازار همچنان نوسان دارد و شرکت معیار توصیه می‌کند در سهم‌ها با ضررهای سنگین، با نزدیک‌شدن به مقاومت‌های کلیدی حجم کم کنید و در روزهای منفی پله‌ای وارد شوید و صنعت دارو جز صنایع پر بازده در کوتاه مدت باشد. برای بازار فردا نیز انتظار می‌رود با توجه به انتشار گزارشات و معلوم شدن سهام خوب و بد شاهد یک بازار مثبت و متعادل باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید