به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰

احتمال افزایش نرخ بهره دلار در سال ۲۰۲۳

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده مثبت قرار دارد در حالی که تضعیف شاخص دلار اثر رشد بازده اوراق خزانه را خنثی کرده است.

ساعت 10:10 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.38 درصد یا 6.79 دلار صعود به قیمت 1775.84 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1767 و 1777 دلار بود.

بازده اوراق خزانه بنچمارک 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح از ماه مه رسیده که این امر با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا مانعی برای پیشرفت قیمت فلزات گرانبها است. اما از سوی دیگر شاخص دلار مقداری کاهش پیدا کرده که فاکتوری مثبت برای طلا می باشد. در مجموع اثر این دو عامل به رشد جزئی بهای طلا انجامیده است.

مدیر شرکت مدیریت سرمایه SPI می گوید: ” طلا فعلا خود را در این محدوده نگه داشته است اما به نظرم دیر یا زود بانک مرکزی آمریکا با کاهش محرک های اقتصادی و یا افزایش نرخ بهره فشار نزولی طلا را بیشتر خواهد کرد. تا اینجا طلا واکنش مثبت خاصی به افزایش تورم نشان نداده و روند کلی آن نزولی است.”

در صورت تداوم افزایش تورم با سرعت فرعی، ظرف چند ماه سیاست گذاران فدرال رزرو مجبور هستند پاسخ جدی تری برای کنترل تورم بدهند. تداوم تورم ریسک بزرگی برای رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده است ولی بیشتر اقتصاددان های شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بر این باورند که فدرال رزرو قبل از سال 2023 نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم نگهداری می شود و کاهش محرک های اقتصادی یا افزایش بهره به منظور کنترل تورم می تواند تاثیر منفی بر بازار طلا داشته باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها پلاتین با 0.4 درصد صعود به 1044.51 دلار و پالادیوم با 0.2 درصد صعود به 2101.17 دلار در اونس رسید. نقره هم 0.8 درصد افزایش قیمت داشت و در 23.84 دلار در اونس معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید