به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار چهارم تیرماه ۱۴۰۱

📊تحلیل بازار و پیش بینی بازار روز آتی.

✔️در پی افزایش های پیاپی قیمت طلا، بورس کالا تا اطلاع ثانوی محدودیت حجم سفارش ۱۰ عددی در هر سفارش را اعلام کرد. اگرچه این تصمیم در جهت کنترل طرف تقاضا و محدود کردن آن جهت جلوگیری از افزایش قیمت این فلز گران بها و به تبع آن معاملات سفته بازانه رخ داده است اما به نظر می‌رسد که این محدودیت حجمی تقاضا، منجر به شکل گیری انتظارات تورمی و در نتیجه افزایش تقاضا گردد.

✅ فدرال رزرو نیز که چندی پیش تصمیم به افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره گرفته بود، مجددا این نرخ را به مقدار ۰.۷۵ درصد افزایش داد.
افزایش نرخ بهره یکی از سیاست‌های پولی انقباضی بانک های مرکزی است در جهت کنترل تورم به وسیله انتقال منحنی LM به سمت چپ صورت می‌گیرد، اما این انتقال منحنی منجر به کاهش تولید ملی و GDP خواهد شد که رکورد را به دنبال خواهد داشت .تحلیل‌ها نشان از پیش بینی افت قیمت های جهانی کامودیتی ها را خواهد داشت.

✔️ در گروه مواد غذایی تصمیم حذف عوارض صادراتی برخی محصولات لبنی و پروتئینی باعث کاهش بهای تمام شده محصولات و افزایش حاشیه سود تولید آنها خواهد شد

✅ در گروه زراعتی ها نیز شاهد کاهش معاملات ذرت و گندم می باشیم که منجر به کاهش قیمت این دو محصول شده است. علت کاهش قیمت ذرت به میزان ۲ درصد را میتوان کاهش واردات چین در ماه می اعلام کرد.چین بزرگترین وارد کننده ذرت جهان میباشد و کاهش واردات به تبع کاهش تقاضا صورت می گیرد که باعث کاهش قیمت محصول مورد نظر می شود

✔️ دلیل افزایش قیمت نفت را می توان افزایش تقاضای تابستانی در ایالات متحده آمریکا دانست. در فصول گرم سال تقاضا برای سوخت افزایش پیدا میکند که منجر به افزایش قیمت نهایی این محصول می گردد البته دولت بایدن در جهت مبارزه با افزایش سوخت تصمیم به حذف اخذ مالیات گرفت. مالیات باعث افزایش بهای تمام شده تولید محصول می شود.

✅ در رابطه با قیمت فلز روی نیز پیش بینی افزایش قیمت در آینده نزدیک را خواهیم داشت. این پیش‌بینی افزایش قیمت به دلیل کاهش موجودی انبار های آمریکا و اروپا تقریباً به مقدار مصرف نصف روز دنیا می باشد.

✔️ اثر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را میتوان افزایش تورم بیان کرد . مثالی برای این نمونه نرخ تورم در خرداد ماه سال جاری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۲ درصدی تورم را نشان میدهد.

✅ در بازار رمز ارزها با توجه به اینکه ۴۳ درصد این بازار متعلق به مارکت بیت‌کوین می باشد، لذا می‌توان پیش‌بینی نمود با توجه به ریزش های اخیر در این رمز ارز معروف و عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری، نمی‌توان انتظار رشد در این بازار را داشت.

◀️ و در پایان با توجه به فضای رکودی در اقتصاد جهانی در پی افزایش نرخ بهره به وسیله فدرال رزرو در جهت کنترل تورم ، آرامش در بازار داخلی ارز به موجب ورود ارزهای صادراتی و کاهش قیمت های جهانی پیش بینی بازار با ادامه عرضه ها معقول می باشد.

البته این روند را برای کلیت بازار متصور خواهیم بود اما در مورد صنایعی مثل انبوه سازی با توجه به عملکرد فصلی سودسازی صنعت ساختمان که نشان از رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن را دارد، پتانسیل برتری تقاضا را خواهد داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید