به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰

پایداری طلا تحت تاثیر تقویت شاخص دلار و شیوع کرونای اومیکرون

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی بهبود داشت در حالی که نگرانی از تبعات اقتصادی کرونای اومیکرون اثر تقویت شاخص دلار را خنثی کرده است. سرمایه گذاران مشغول ارزیابی واکنش فدرال رزرو آمریکا به شیوع اومیکرون هستند که ممکن است با موج جدیدی از سیاست های پولی انبساطی و تورم زا همراه باشد.

ساعت 10:15 صبح دوشنبه طلای نقدی با 19 سنت افزایش قیمت در سطح 1795.33 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1784.37 و 1796.37 دلار بود.

موارد جدید ابتلای به کرونای اومیکرون در هلند، دانمارک و استرالیا گزارش شده و کشورهای بیشتری ورود مسافران خارجی را محدود کرده و مرزهای خود را بسته اند.

یکی از تحلیل گران می گوید: ” با توجه به عدم اطمینان پیرامون میزان خطر گونه جدید کرونا در مقایسه با گونه دلتا و ریسک محدودیت های بیشتر، ریسک افت قیمت طلا کاهش پیدا کرده است.” او همچنین برآورد می کند که دامنه نوسان طلا فعلا بین 1780 و 1830 دلار باشد.

گرچه هنوز مشخص نیست که واکنش بانک مرکزی آمریکا به کرونای اومیکرون چه خواهد بود اما این احتمال وجود دارد که فرایند کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره متوقف شده و در مقابل حتی احتمال افزایش محرک های اقتصادی وجود دارد.

کاهش محرک های اقتصادی و افزایش نرخ بهره نرخ بازده اوراق خزانه دولتی را بالا می برد و هزینه فرصت نگهداری طلا را بیشتر می کند. در مقابل افزایش محرک های اقتصادی با اثر تورمی که دارد می تواند به رشد قیمت طلا در بازار جهانی کمک کند. البته در شرایط عدم اطمینان اقتصادی بسیاری از سرمایه گذاران به نگهداری نقدینگی و دلار آمریکا گرایش نشان می دهند که این امر سبب شده شاخص دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی تقویت شود.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید