به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰

نوسان طلا روی مرز ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشته و با مقاومت 1800 دلار درگیر است. در جلسه روز جمعه طلا موقتا از 1800 دلار عبور کرد اما نتوانست بالای این محدوده تثبیت شود و در نهایت با فشار فروش به زیر مقاومت برگشت. جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که تورم سال آینده کمتر می‌شود و بانک مرکزی در مسیر کاهش محرک‎های اقتصادی قرار دارد.

ساعت 8:45 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.23 درصد یا 4.09 دلار صعود به قیمت 1798.49 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1791.48 و 1800.90 دلار در اونس بود.

البته جروم پاول گفت که هنوز زمان افزایش نرخ بهره نرسیده به خصوص که وضعیت اشتغال همچنان ضعیف است. با وجود این پس از صحبت های او قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت فشار قرار گرفت. روز یکشنبه رئیس خزانه داری آمریکا و رئیس اسبق فدرال رزرو گفت که آمریکا کنترل تورم را از دست نداده و تا نیمه دوم سال آینده تورم به وضعیت نرمال برمی‌گردد.

شاخص دلار پس از افت شدید هفتگی نسبتا پایدار شده و این موضوع مانعی برای بهبود بازار طلا است. تقویت دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها دشوار می‌سازد. طبق آمار منتشر شده توسط کمسیون معاملات آتی بازار کالای ایالات متحده، خالص موقعیت‌های خرید طلا در هفته منتهی به 19 اکتبر کاهش داشت.

فعالان بازار منتظر نتیجه نشست این هفته بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن هستند. البته بعید است که هیچ کدام از این بانک‌های مرکزی تغییر عمده ای در سیاست‌های پولی داشته باشند هر چند که نرخ تورم اروپا از اهداف بانک مرکزی بالاتر رفته است.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره بدون تغییر در 24.31 دلار و پلاتین با 0.1 درصد صعود در سطح 1041.26 دلار در اونس گزارش می‌شود.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید