به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

نوسان طلا در نزدیکی قله یک ماهه

صبح چهارشنبه 19 مرداد (10 آگوست) طلا در بازار جهانی نزدیک قله یک ماهه خود نوسان دارد در حالی که سرمایه گذاران منتظر اعلام شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند. اگر تورم ایالات متحده بالاتر از انتظارات باشد احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود دارد.

ساعت 10:20 صبح چهارشنبه هر اونس طلا با 0.28 درصد نزول در سطح 1789.8 دلار معامله می شود دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1788 و 1795 دلار بود. شاخص دلار با 0.11 درصد نزول در سطح 106.26 واحد قرار دارد.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “مشخصا تمرکز بازار بر روی آمار تورم آمریکا معطوف است. همچنین سطح فعلی نوسان قیمت طلا اهمیت زیادی دارد زیرا فاصله چندانی با مقاومت مهم 1800 دلار نداریم. اگر تورم بیشتر از انتظارات باشد، به خصوص پس از آمار قوی بازار کار که هفته قبل منتشر شد، احتمالا بحث کاهش بهره در سال آینده منتفی می شود و تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد داشت.”

با توجه به نظرسنجی رویترز، پیش بینی می شود تورم سالانه آمریکا از 9.1 درصد ژوئن به 8.7 درصد در ژوئیه کاهش پیدا کند. نرخ تورم هسته ای احتمالا 0.5 درصد رشد ماهانه خواهد داشت. در ماه های ژوئن و ژوئیه فدرال رزرو آمریکا دو نوبت افزایش نرخ 0.75 درصدی را اجرا کرد که هدف آن کاهش تورم در این کشور بود. گرچه طلا سپری در مقابل تورم است اما در دوره ای که نرخ تورم روندی افزایشی دارد هزینه فرصت نگهداری این فلز گرانبها بیشتر شده و از تقاضای آن کاسته می شود. معامله گران آتی صندوق های فدرال اکنون با احتمال 67.5 درصد انتظار دارند که در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو 0.75 درصد افزایش نرخ بهره داشته باشیم.

تحلیل گر بانک ANZ می گوید: “بانک های مرکزی هشدار داده اند که برای کنترل تورم به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز داریم.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید