به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نزول هفتگی قیمت طلا در بازار جهانی

روز جمعه قیمت طلا نزولی بود. پیش بینی فعالان بازار برای افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث شده که طلا برای سه هفته پی در پی روندی کاهشی داشته باشد. با توجه به نگرانی از کاهش تقاضا، قیمت پالادیوم 8 درصد کاهش را تجربه کرد.

در پایان معاملات روز جمعه 6 مه (16 اردیبهشت) طلای نقدی با 0.54 درصد یا 10.25 دلار نزول به 1883.86 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان بین 1866.88 و 1891.58 دلار بود.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “این نگرانی وجود دارد که افق رشد اقتصادی چین بیش از این ضعیف شود و اینکه در آینده نزدیک تقاضا برای این فلزات کاهش پیدا کند. این موضوع باعث شده که قیمت پالادیوم نزولی شود.” پالادیوم در اگزوز خودروها به منظور کاهش آلودگی هوا استفاده می شود. از آوریل امسال تا کنون قیمت پالادیوم حدود 11 درصد افت داشت. به دنبال شروع جنگ روسیه و اوکراین و به دلیل نگرانی از کاهش عرضه روسیه، پالادیوم در اوایل ماه مارس به قله تاریخی 3440.76 دلار در اونس رسیده بود.

البته شاخص دلار 0.2 درصد افت داشته که تا حدودی از بازار طلا حمایت می کند. اما در مقابل بازده اوراق خزانه آمریکا همچنان صعودی است ( قیمت این اوراق کاهشی است) که به عنوان رقیبی برای طلا مانع صعود بهای این فلز گرانبها می شود.

تحلیل گر فوق می افزاید: “معامله گران طلا گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا را به عنوان چراغ سبزی برای تداوم روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو طی چند جلسه آتی تفسیر کردند.” فروش گسترده اوراق خزانه آمریکا و کاهش قیمت این اوراق عامل دیگری است که بازار طلا را تحت فشار نگه می دارد.

نقره با 0.8 درصد نزول به 22.32 دلار در اونس رسید. پلاتین با 2 درصد افت قیمت در 962 دلار در اونس معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید