به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهبود نسبت قیمت مس در شانگهای به لندن (SHFE/LME)

felez

در یک هفته اخیر آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا چندان امیدوارکننده نبود. در سه ماه اول امسال رشد اقتصادی آمریکا منفی بود. در مقابل سفارش دارایی های بادوام، شاخص اطمینان مصرف کننده و شاخص PMI تولیدی نسبتا قوی هستند. در جلسه این هفته فدرال رزرو نرخ بهره دلار 0.5 درصد افزایش یافت. هدف از این اقدام کنترل رشد فزاینده تورم است.

هفته گذشته شاخص دلار به قله 103.93 واحد صعود کرد که رشد 3 درصدی را در بازه زمانی هفتگی نشان می دهد. تضعیف یورو و ین ژاپن از دلایل اصلی تقویت دلار است که بازار فلزات را تحت فشار قرار می دهد. در یک هفته اخیر موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن روندی افزایشی داشت و در نتیجه روز دوشنبه 25 آوریل قیمت مس در لندن 2.5 درصد افت کرد. با کاهش قیمت مس به زیر 9800 دلار، کل میانگین های متحرک به سمت پایین شکسته شده و در نتیجه مومنتوم صعودی از بین رفته است.

در بازار داخلی چین، مشکلات اقتصادی ناشی از محدودیت های کرونا باعث شد که روندی کاهشی را شاهد باشیم. روز دوشنبه 25 آوریل قرارداد آتی مس در بورس آتی شانگهای بیش از 2 درصد افت قیمت داشت و میانگین متحرک 40 روزه را به سمت پایین شکست. اما در نشست اقتصادی و مالی دولت چین اعلام شد که به منظور حمایت از رشد اقتصادی، مخارج عمرانی این کشور افزایش خواهد داشت. همچنین چین قصد دارد با اجرای سیاست های مناسب رشد اقتصادی سالانه را به هدف 5.5 درصد برساند. به دنبال انتشار این خبر بازار فلزات در چین تثبیت شد و روز جمعه 29 آوریل قرارداد آتی مس در بورس شانگهای بار دیگر به بالای میانگین متحرک 40 روزه برگشت. پیش از تعطیلات روز کارگر بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم گرفتند که موقعیت های فروش استقراضی خود را ببندند که در نتیجه آتی مس به بالای 73500 یوان در تن برگشت. به این ترتیب بهبود نسبت قیمت مس در بورس آتی شانگهای به بورس فلزات لندن را شاهد هستیم. این نسبت از 7.43 در ابتدای هفته گذشته به 7.55 در روز جمعه رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید