به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰

نا آرامی در قزاقستان و اختلال در صادرات فلزات اساسی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، با توجه به نا آرامی های اخیر در قزاقستان و اختلال در سیستم حمل و نقل این کشور صادرات فلزات اساسی از این کشور آسیای میانه متوقف شده است.

یکی از منابع به فست مارکتس گفت: “ما به سختی می توانیم با همکاران خود در قزاقستان تماس بگیریم. ارتباط اینترنتی آنها بسیار ناپایدار است. فرودگاه آلماتی کار نمی کند و بعضی از انواع فلزات اساسی امکان صادرات از این کشور را ندارند.”

یکی از واردکنندگان روی از قزاقستان گفت که سیستم حمل و نقل ریلی برای انتقال سرب و روی دچار مشکل شده و ادارات گمرک در مرزهای اصلی این کشور از جمله مرز با شینجیانگ چین کار نمی کند. به دنبال تشدید ناآرامی ها در قزاقستان روز چهارشنبه هفته گذشته در این کشور حالت فوق العاده اعلام شد.

یکی از منابع می گوید: ” برخی از معدنچیان به معترضان پیوسته اند اما بعید است که مقدار تولید به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار بگیرد.” طبق آمار گروه بین المللی مطالعات مس، قزاقستان در سال 2020 معادل 720 هزار تن مس تولید کرد.

همچنین طبق آمار گروه بین المللی مطالعات سرب و روی طی 10 ماه اول سال 2021 قزاقستان 270 هزار تن روی و 97 هزار تن سرب تولید کرد.

یکی از منابع روز پنجشنبه به فست مارکتس گفت: ” عملیات معدن کازینک فعلا بطور طبیعی ادامه دارد و تاثیری بر مقدار تولید شاهد نبوده ایم.” اما در مورد حمل و نقل محصولات و دشواری برای دسترسی به عملیات محلی عدم اطمینان زیادی وجود دارد.

روز جمعه پیش شاخص فست مارکتس برای نرخ فراوری (TC) کنسانتره مس بر مبنای cif آسیا اقیانوسیه معادل 57.7 دلار در تن محاسبه شد. نرخ TC برای کنسانتره روی نقدی در پایان ماه دسامبر 2021 در دامنه 78-100 دلار در تن cif چین اعلام شد.

منبع: metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید