به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰

تداوم روند صعودی در بازار فولاد ضدزنگ چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، طی یک هفته گذشته قیمت فولاد ضدزنگ در بازار داخلی چین همچنان صعودی بود در حالی که احتمال کاهش تولید باعث شده فروشندگان الزام کمتری برای کاهش سطح موجودی خود احساس کنند.

روز چهارشنبه 5 ژانویه کلاف سرد ضد زنگ 2 م م درجه 304 در بازار داخلی چین ( ووشی) با 300-400 یوان صعود هفتگی به 17400-17500 یوان (2732-2748 دلار) در تن رسید.

پیش بینی می شود عرضه چدن نیکل (NPI) به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی تولید فولاد ضدزنگ در آستانه بازی های المپیک زمستانی چین (4-20 فوریه) کاهش پیدا کند زیرا به منظور کاهش آلودگی هوا محدودیت های بیشتری بر روی صنایع تولیدی اعمال خواهد شد. در این شرایط فعالان بازار انتظار دارند تولید فولاد ضدزنگ نیز کاهش پیدا کند.

یکی از معامله گران مستقر در شرق چین می گوید: “این باعث می شود که موجودی فولاد ضدزنگ در بازار نقدی از آنچه که هست هم کمتر شود.” او افزود که در یک هفته اخیر چند درجه از انوع فولاد ضدزنگ با کمبود عرضه مواجه بود. در این شرایط معامله گران قیمت عرضه های خود را افزایش داده اند در حالی که منتظر افزایش محصولات تحویل شده از سوی کارخانجات هستند.

یکی دیگر از معامله گران مستقر در ووشی می گوید: ” در آستانه تعطیلات سال نو چین معمولا نرخ حمل و نقل جاده ای افزایش می یابد زیرا برخی از رانندگان زودتر به تعطیلات می روند. در نتیجه بازار فولاد ضدزنگ از حمایت خوبی برخوردار خواهد بود.”

روز چهارشنبه قیمت کلاف سرد 2 م م درجه 304 صادراتی چین با 20-70 دلار افزایش در دامنه 2840-2920 دلار در تن فوب چین اعلام شد. قیمت های صادراتی برای کلاف گرم درجه 304 با 30-60 دلار افزایش در دامنه 2850-2900 دلار در تن فوب چین گزارش شد. با توجه به افزایش قیمت های داخلی، صادرکنندگان چینی هم قیمت عرضه فولاد ضدزنگ را افزایش دادند.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید