به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰

معاملات کم نوسان طلا در انتظار نشست فدرال رزرو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه‌شنبه 2 نوامبر ( 11 آبان) قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشته اما در مجموع تا این ساعت دامنه نوسان محدود و نزدیک 6 دلار بود. سرمایه‌گذاران با احتیاط منتظر هستند تا تصمیمات بانک مرکزی آمریکا را در نشست این ماه ببینند و بر اساس آن درباره روند احتمالی قیمت طلا و بازده اوراق خزانه تصمیم‌گیری کنند.

ساعت 10:15 صبح سه‌شنبه طلای نقدی با 0.2 درصد یا 3.6 دلار صعود به قیمت 1795.61 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1789.46 و 1795.67 دلار بود.  شاخص دلار پس از افت 0.3 درصدی روز گذشته حدود 0.1 درصد بهبود داشته است.

مدیر شرکت سرمایه‌گذاری SPI پیش‌بینی می‌کند که در صورت حرکت فدرال رزرو به سمت سیاست‌های پولی انقباضی، طلا همچنان تحت فشار باقی بماند. احتمال زیادی وجود دارد که روز چهارشنبه این هفته فدرال رزرو آمریکا شروع فرایند کاهش خرید اوراق خزانه را بطور رسمی اعلام کند. البته افزایش قیمت و دستمزدها می تواند تصمیم بانک‌های مرکزی را برای اتخاذ سیاست‌های مناسب به منظور رسیدن به تعادل میان کنترل تورم و حمایت از رشد اقتصادی با چالش مواجه سازد.

به گفته یکی از فعالان بازار: “اگر بازده اوراق خزانه آمریکا در سطوح فعلی باقی بماند می توانیم نتیجه بگیریم که سرمایه‌گذاران رشد بازده این اوراق را چندان بالا ارزیابی نمی‌کنند. در این صورت بازار طلا حمایت خواهد شد.”

بازده اوراق خزانه بنچمارک 10 ساله آمریکا همچنان بالای 1.5 درصد می‌باشد اما از قله 1.7 درصد ماه گذشته عقب‌نشینی کرده است. در شرایط فعلی بانک‌های مرکزی بعید است که نرخ بهره را به سرعت افزایش دهند زیرا داده‌های جدید نشان می‌دهد که بهبود اوضاع اقتصادی هنوز شکننده و ضعیف است.

بهبود جزئی قیمت طلا در انتظار نشست فدرال رزرو

صبح دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی بهبود داشت در حالی که تقویت شاخص دلار همچنان این فلز گرانبها را تحت فشار نگه داشته است. این هفته قرار است نشست ماه نوامبر فدرال رزرو برگزار شود. در صورت اتخاذ تصمیماتی در جهت کاهش محرک‌های اقتصادی احتمال دارد فشار نزولی در بازار طلا بیشتر شود.

ساعت 11:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.11 درصد یا 1.89 دلار صعود به قیمت 1782.24 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1779.63 و 1787.54 دلار بود.

تحلیل‌گر کارگزاری OANDA می‌گوید: “در شرایط فعلی حتی اگر دلار عقب‌نشینی کند و قیمت طلا قدری افزایش یابد آن دسته از سرمایه‌گذاران طلا که موقعیت خرید بالای 1800 دلار دارند، مجبورند احتیاط زیادی به خرج دهند.”

تحلیل‌گر تکنیکال رویترز پیش‌بینی می‌کند که طلا در محدوده 1776 دلار در اونس حمایت شود.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که هنوز نمی توان تورم را به عنوان پدیده‌ای موقتی تصور کرد. شاخص قیمت مخارج مصرفی در ماه گذشته صعودی بود.

تحلیل‌گر OANDA می‌گوید: “گرچه ممکن است فدرال رزرو اهداف کاهش ماهانه در خرید اوراق خزانه را بالا ببرد اما انتظار ما این است که به شدت و صراحت بگوید که فعلا برای افزایش نرخ بهره زود است. البته کاهش خرید اوراق خزانه هم خبر خوبی برای طلا نیست زیرا می‌تواند بازده اوراق را بالا برده و شاخص دلار را تقویت کند.” نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه این هفته به اتمام می‌رسد. مدیر شرکت Phillip Futures می‌گوید: ” در صورت سیگنال فدرال رزرو برای کاهش محرک‌های اقتصادی یا آمار مثبت اقتصادی فشار عرضه می‌تواند به موج فروش طلا و کاهش قیمت به سمت 1680 دلار منتهی شود.”

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید