به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۱

فشار نزولی در بورس فلزات لندن

روز جمعه 16 دسامبر مجموعه فلزات اساسی در بورس لندن عمدتا تحت فشار نزولی بود در حالی که برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا بر لزوم افزایش بیشتر نرخ بهره دلار به سطوح بالاتر از 5.1 درصد تاکید دارند. همچنین انتظار می رود پس از افزایش بیشتر نرخ بهره دلار در سال 2023، طی سال 2024 نیز بهره در سطح بالا نگه داشته شود تا از این طریق تورم افسارگسیخته تحت کنترل در آید.

روز جمعه قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 8240 دلار در تن باز شد و پس از صعود تا قله 8329 دلار نهایتا با 0.1 درصد افزایش قیمت به 8292 دلار در تن رسید.

از منظر تحولات کلان اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا همچنان به دنبال افزایش بیشتر نرخ بهره دلار در سال آینده است و به نظر می رسد که بالا رفتن بهره تا 5.1 درصد برای کنترل تورم در این کشور کافی نباشد. این امر در کوتاه مدت شاخص دلار را تقویت کرد اما صبح دوشنبه دلار آمریکا بار دیگر تحت فشار است. با وجود این صحبت ها، فعالان بازار معتقدند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کرده و از این جهت فشار نزولی را در شاخص دلار شاهد هستیم.

از نظر بنیادی، روز جمعه موجودی مس در بازارهای اصلی چین با 13700 تن کاهش به 94300 تن رسید. نسبت قیمت مس در بورس شانگهای به بورس لندن به روند کاهشی خود ادامه می دهد. علت اصلی این است که شیوع کرونا همچنان مانعی برای عرضه مس وارداتی در چین می باشد. موجودی مس در گوانگ دونگ روندی کاهشی دارد. اختلاف بین قیمت مس در شانگهای و گوانگ دونگ باعث شده که برخی از معامله گران اقدام به انتقال کاتد مس از شانگهای به گوانگ دونگ کنند. از نظر مصرف، بیشتر شرکت ها اعلام کرده اند که در صورت کاهش تقاضا قصد دارند تعطیلات سال نو چین را زودتر از موعد شروع کنند.

روز جمعه آلومینیوم در بورس فلزات لندن با 0.29 درصد یا 7 دلار نزول به 2379 دلار در تن رسید. سرب به قیمت 2145.5 دلار بسته شد. آتی روی با 113.5 دلار یا 3.59 درصد کاهش به 3002 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید