به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

فشار نزولی در بازار طلا

روز گذشته قیمت طلا برای دومین جلسه پیاپی نزولی بود در حالی که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو همچنان بازار این فلز گرانبها را تحت فشار نگه داشته است. صبح سه شنبه بازار طلا در دامنه محدودی حول 1840 دلار در اونس نوسان دارد.

ساعت 9:30 صبح سه شنبه 17 خرداد طلای نقدی با 0.2 درصد یا 3.59 دلار صعود به 1842.94 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1837.28 و 1844.10 دلار بود.

طبق وعده های فدرال رزرو انتظار می رود در ماه های ژوئن و ژوئیه نرخ بهره دلار افزایش داشته باشد. گزارش قوی بازار کار آمریکا که هفته گذشته منتشر شد باعث شده که سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخ بهره را قوی ارزیابی نمایند. اکنون فعالان بازار منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده هستند که قرار است روز جمعه اعلام شود. گرچه تورم بالاتر در مجموع خبر خوبی برای طلا است اما می تواند بانک مرکزی آمریکا را به افزایش بیشتر نرخ بهره هدایت کند که هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا برده و موقتا از جذابیت آن می کاهد. اواخر هفته جاری بانک مرکزی اروپا نشستی دارد و احتمالا افزایش نرخ بهره یورو مورد بررسی قرار گیرد.

در ماه آوریل نرخ واقعی دستمزدها در ژاپن بیشترین کاهش را در چهار ماه اخیر داشت در حالی که جهش فشارهای تورمی باعث شده رشد اسمی دستمزدها بطور کامل بی اثر شود. واردات طلا در هند طی ماه مه 677 درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل بود و به بالاترین سطح در سال جاری رسید. اصلاح قیمت طلا پیش از شروع دوره جشن ها و عروسی ها در هند باعث شده که تقاضا برای جواهرات افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در سایر فلزات گرانبها، پلاتین با 0.2 درصد نزول به 1015.98 دلار رسید و پالادیوم بدون تغییر در 2001.98 دلار معامله شد. نقره با 0.1 درصد نزول به 22.03 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید