به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

عقب نشینی شاخص دلار و صعود هفتگی طلا

روز جمعه 20 مه قیمت طلا در بازار جهانی صعودی بود و اولین هفته صعودی در پنج هفته اخیر به ثبت رسید در حالی که نگرانی های اساسی درباره رشد اقتصادی جهان وجود دارد. کاهش نسبی شاخص دلار عامل دیگری است که به بهبود بازار طلا کمک کرد.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 1.67 درصد یا 30.24 دلار صعود به 1846.53 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت طلا بین 1833.40 و 1849.08 دلار بود. کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا، افت شاخص دلار به محدوده 103 واحد در کنار نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان و تنش های سیاسی و ژئوپلیتیک از جمله عواملی است که به رشد بهای طلا کمک می کند. روز دوشنبه طلا به کف سه و نیم ماهه در 1786.6 دلار رسیده بود. از آن پس قیمت این فلز گرانبها حدود 1.8 درصد افزایش داشت.

استراتژیست بازار کالا در شرکت Blue Line Futures می گوید : “این هفته دلار عقب نشینی کرد و این موضوع رشد بهای طلا را تسهیل نمود. همچنین پس از رسیدن طلا به حمایت 1785 دلار، عده زیادی اقدام به خرید در کف قیمتی کردند و رشد تقاضا از بازار طلا حمایت کرد.”

تحلیل گر کیتکو می گوید: ” خریداران بر این باورند که تقاضای احتیاطی از بازار فلزات گرانبها حمایت می کند در حالی که فروشنده ها معتقدند افزایش بازده اوراق خزانه و دلار که همچنان بطور نسبی در سطح بالایی قرار دارد، مانع رشد بهای فلزات گرانبها خواهد بود. اما هر دوی این گروه ها برای جهت دادن به قیمت ها در آینده نیاز به تحولات بنیادی جدید دارند.”

اخیرا نگرانی از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا بیشتر شده و نوسانات گسترده قیمت در بازارهای سهام این کشور را به دنبال داشت. به گفته تحلیل گر بانک بین المللی چین، این تحولات گرایش به نگهداری طلا را افزایش خواهد داد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید