به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰

ضعف در بازار فولاد ضدزنگ و کاهش بهای چدن نیکل در چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته منتهی به جمعه 19 نوامبر قیمت چدن نیکل (NPI) در بازار چین کاهش داشت در حالی که بازار فولاد ضدزنگ این کشور هم ضعیف گزارش می شود. البته قیمت سنگ معدن نیکل همچنان پایدار است.

روز جمعه ارزیابی فست مارکتس برای قیمت نقدی چدن نیکل درجه بالا ( 10-15 درصد) با 10-20 یوان کاهش هفتگی در دامنه 1460-1490 یوان (229-233 دلار) در تن ddp چین اعلام شد.

از ابتدای نوامبر و همراه با کاهش بهای فولاد ضدزنگ قیمت نیکل چدن نیز در بازار داخلی چین روندی کاهشی پیدا کرد. یکی از تولیدکنندگان چدن نیکل به فست مارکتس گفت: “معمولا بازار فولاد ضدزنگ در اواخر سال ضعیف است زیرا تقاضای مشتریان نهایی کمتر می شود و این امر بر قیمت چدن نیکل تاثیر می گذارد.” او افزود: “با توجه به بهای تمام شده بالا برای تولید ما هنوز قیمت عرضه های خود را بالا نگه داشته ایم اما در این قیمت ها انجام معامله دشوار است و بازار نقدی چندان فعال نیست.”

روز چهارشنبه هفته گذشته ارزیابی فست مارکتس برای قیمت کلاف سرد ضد زنگ 2 م م درجه 304 در بازار داخلی چین ( ووشی) معادل 18800-19000 یوان در تن اعلام شد که نسبت به هفته قبل 500 یوان در تن کاهش داشت.

به دلیل شروع فصل بارندگی در فیلیپین مقدار عرضه سنگ معدن نیکل کاهش داشته و به همین دلیل به رغم کاهش بهای محصولات پایین دستی، قیمت سنگ معدن نیکل پایدار گزارش می شود.

یکی از معامله گران به فست مارکتس گفت: ” ما شنیده ایم که به دلیل کاهش عرضه فیلیپین و شروع بارندگی ها در این کشور، قیمت فوب برای سنگ معدن نیکل افزایش داشته است. البته به دلیل کاهش هزینه حمل و نقل دریایی، قیمت نهایی برای سنگ معدن نیکل هنوز پایدار می باشد.”

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید