به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱

صعود ۱.۵ درصدی طلا در آخرین روز هفته

روز جمعه 30 ژوئیه ( 7 مرداد) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی بود در حالی که کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده و سرد شدن شور و هیجان مقامات فدرال رزرو برای افزایش شتابان نرخ بهره به تضعیف شاخص دلار و بهبود بازار طلا انجامید.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 1.55 درصد یا 27.03 دلار صعود به 1766.16 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت بین 1750.79 و 1767.56 دلار بود. شاخص دلار با 0.49 درصد نزول به 105.83 واحد رسید.

تحلیل گر FXTM می گوید: “طلا از تضعیف دلار و کاهش تمایل فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره منتفع شده است.” به اعتقاد او آمار اقتصادی ضعیف در ایالات متحده می تواند به رشد بیشتر بازار طلا کمک کند. در سه ماه دوم امسال اقتصاد ایالات متحده رشد منفی داشت.

اگر آمار مخارج مصرفی فردی (PCE) از رسیدن تورم به قله حکایت داشته باشد، این موضوع خبر خوبی برای طلا خواهد بود در حالی که گزارش حاکی از تورم بالا می تواند فدرال رزرو را مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره کند.

به گفته تحلیل گر کارگزاری OANDA در شرایط فعلی طلا همبستگی منفی با دلار و بازده اوراق خزانه پیدا کرده و داستان مستقل خود را ندارد. بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. اخیرا تقویت شاخص دلار مانع دیگری در مسیر صعود طلا بود. این تحلیل گر می افزاید: “گرچه طلا با فروش گسترده و افت مقطعی به زیر 1700 دلار مواجه شد، ولی نکته مهم این است که حمایت بلندمدت در 1675.80 دلار آزمایش و حفظ شد. از آن زمان طلا سعی داشته کف محکمی برای خود بسازد.”

در بازار فیزیکی خرید طلا در هند مقداری کاهش داشته که علت آن افزایش قیمت است. همچنین ممکن است محدودیت های جدید کرونا در هند تاثیر منفی بر تقاضای فیزیکی طلا داشته باشد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید