به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

صعود هفتگی طلا با کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا

روز جمعه 12 آگوست قیمت طلا در بازار جهانی مثبت بود و موفق شد بالای 1800 دلار در اونس بسته شود در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه شرایط را برای ثبت چهارمین هفته صعودی در بازار این فلز گرانبها آماده کرد. کاهش تورم سالانه آمریکا از 9.1 درصد در ماه ژوئن به 8.5 درصد در ماه ژوئیه می تواند سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دهد.

روز جمعه هر اونس طلا با 0.7 درصد یا 12.57 دلار صعود به 1801.97 دلار رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1785 و 1802.7 دلار در اونس بود. آتی طلا در آمریکا با 0.5 درصد صعود در 1815.5 دلار بسته شد.

تحلیل گر TD Securities می گوید: “فعلا بازار طلا با مقداری خرید برای پوشش موقعیت های فروش استقراضی مواجه است و کاهش بازده اوراق نیز از بازار طلا حمایت می کند.”

کاهش ظاهری تورم در آمریکا می تواند اضطرار برای افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دهد. بازده اوراق خزانه آمریکا هم هفته ای پر نوسان و کاهشی را پشت سر گذاشت.

البته اخیرا برخی از مقامات فدرال رزرو همچنان بر لزوم افزایش نرخ بهره تاکید کردند و این سیگنال ها عبور طلا از مرز 1800 دلار را دشوار می نمود. این تحلیل گر می افزاید: “با وجود رشد کمتر شاخص قیمت مصرف کننده، رالی طلا در مقطعی متوقف شد زیرا سرمایه گذاران معتقدند مشکل تورم همچنان ادامه خواهد داشت و مقامات فدرال  رزرو گفتند که هنوز نمی توان مبارزه با تورم را کنار گذاشت.” معمولا در فضای نرخ بهره و بازده اوراق پایین طلا راحت تر صعود می کند.

تحلیل گر ساکسوبانک می گوید: “افزایش ریسک پذیری بازار که با توجه به صعود بازارهای سهام شاهد هستیم تا کنون مانع رالی قوی در بازار طلا بوده و تثبیت بالای مقاومت 1800 دلار را به چالشی مهم تبدیل می کند.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید