به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱

صعود مس و روی در بورس آتی شانگهای ( ۲۵ نوامبر)

فلزات اساسی

روز جمعه 25 نوامبر ( 4 آذر) مس و روی در بورس آتی شانگهای افزایش قیمت داشتند. مقامات فدرال رزرو آمریکا اخیرا سیگنال هایی حاکی از لزوم کاهش سرعت افزایش نرخ بهره دادند که این امر به بهبود فضای روانی در بازار فلزات اساسی کمک کرده است.  

قرارداد آتی مس SHFE 2301 روز جمعه با 0.49 درصد یا 320 یوان افزایش قیمت در سطح 65170 یوان در تن بسته شد. در هفته منتهی به 19 نوامبر آمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا بیشتر از انتظارات و همچنین بالاتر از دوره قبل اعلام شد. این امر می تواند توانایی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را محدود نماید و از این جهت فاکتور مثبتی برای بازار فلزات است. در بازار نقدی طی هفته پیش رو انتظار می رود بیشتر صنایع پایین دستی و معامله گران با نزدیک شدن روزهای پایانی ماه فعالیت کمتری داشته باشند.

قرارداد آتی آلومینیوم ژانویه 2023 (SHFE 2301) با 0.37 درصد یا 70 یوان نزول به 18895 یوان در تن رسید. در بازار نقدی، مشتریان پایین دستی اقدام به خرید برای تجدید موجودی کرده اند و در نتیجه حجم خوبی از معاملات را در بازارهای اصلی چین شاهد بودیم. با توجه به کاهش ورودی محموله های آلومینیوم، موجودی این محصول در بازار ووشی کاهش پیدا کرد.

قرارداد آتی سرب SHFE 2301 با 0.6 درصد یا 95 یوان نزول به 15640 یوان در تن رسید. حمل و نقل محموله ها در برخی از مناطق چین به دلیل کنترل شیوع کرونا محدود شده است. صنایع پایین دستی تقاضای خوبی دارند اما به دلیل محدودیت های حمل و نقل، خریداران بیشتر سعی می کنند از مناطق نزدیک به خود خرید داشته باشند.

قرارداد آتی روی SHFE 2301 روز جمعه با 0.59 درصد یا 140 یوان صعود در سطح 23700 یوان در تن بسته شد. با توجه به موضع گیری های پی در پی مقامات فدرال رزرو آمریکا در جهت لزوم آهسته شدن سرعت افزایش نرخ بهره، جو بازار فلزات بهبود یافته است. همچنین به دلیل کاهش سطح موجودی ها حمایت خوبی را در بازار روی شاهد هستیم.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید