به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱

تقویت طلا با سیگنال آهسته شدن سرعت افزایش نرخ بهره دلار

صبح پنجشنبه 24 نوامبر ( 3 آذر) قیمت طلا در بازار جهانی تقویت شد در حالی که جزئیات نشست این ماه بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که احتمال آهسته شدن سرعت افزایش نرخ بهره وجود دارد.

ساعت 11:40 صبح پنجشنبه هر اونس طلا با 0.22 درصد یا 3.88 دلار افزایش قیمت در سطح 1753.38 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1749.30 و 1757.52 دلار بود. شاخص دلار با 0.18 درصد نزول به 105.88 واحد رسیده است. شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد طی 1 ماه اخیر 4.25 درصد افت داشت.

افزایش نرخ بهره مانعی برای صعود طلا است زیرا به رغم اهمیت طلا به عنوان ابزاری برای جبران اثرات تورمی، در شرایطی که نرخ بهره افزایش می یابد بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند از ابزارهایی با سود ثابت استفاده کنند و رقابت این ابزارها با طلا مانعی برای رشد بهای این فلز گرانبها می شود.

جزئیات نشست 1-2 نوامبر فدرال رزرو نشان می دهد که اکثریت قابل توجهی از سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا موافق هستند که در آینده نزدیک احتمالا کار درست این است که سرعت افزایش نرخ بهره کاهش پیدا کند.

یکی از تحلیل گران می گوید: “جزئیات نشست FOMC و واکنش بازارها نشان می دهد که کاهش سرعت افزایش نرخ بهره همراه با الگوی فصلی افزایش خرید طلا در ماه های نوامبر و دسامبر و سه ماه اول سال آینده می تواند صعود بهای فلزات را در بازار آسیا به دنبال داشته باشد.”

پس از انتشار جزییات نشست فدرال رزرو شاخص دلار هم تضعیف شد که در نتیجه آن تقویت بازار طلا با سهولت بیشتری صورت پذیرفت. اکنون قراردادهای آتی صندوق های فدرال نشان می دهد که احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار در نشست ماه دسامبر معادل 85 درصد می باشد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید