به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۱

افت ۱ درصدی قیمت طلا در بازار جهانی

روز دوشنبه 21 نوامبر قیمت طلا در بازار جانی حدود 1 درصد کاهش داشت در حالی که تقویت شاخص دلار همچنان به عنوان علتی برای تضعیف بازار طلا مطرح می شود. از سوی دیگر توجه فعالان بازار به جزئیات نشست فدرال رزرو معطوف است که قرار است اواخر هفته منتشر شود.

ساعت 5:50 صبح سه شنبه 1 آذر هر اونس طلا با 0.29 درصد یا 4.95 دلار صعود به 1742.84 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1737.66 و 1744.98 دلار بود. شاخص دلار امروز با 0.26 درصد نزول در سطح 107.56 واحد قرار دارد. شاخص دلار ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی (یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوئیس) نشان می دهد. این شاخص طی 5 روز گذشته بیش از 1 درصد تقویت شده است.

رئیس بخش بازارهای جهانی در بانک TIAA می گوید: “در مجموع فضای کلان در جهت افزایش نرخ بهره است که فاکتور منفی برای فلزات گرانبها می باشد زیرا بانک های مرکزی در جهان همچنان به دنبال افزایش بیشتر نرخ بهره هستند.”

قرار است جزئیات نشست ماه نوامبر فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه این هفته منتشر شود. بیشتر سرمایه گذاران بر این باورند که در جلسه ماه آینده 0.5 درصد افزایش نرخ بهره برای دلار به تصویب خواهد رسید. 24.2 درصد احتمال دارد که افزایش نرخ بهره ماه آینده به 0.75 درصد برسد.

افزایش نرخ بهره تاثیر منفی بر بازار طلا دارد زیرا بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و بهره بالاتر هزینه فرصت طلا را بالا می برد. تحلیل گر و استراتژیست TD Securities می گوید: “احتمالا تا نزدیکی 1700 دلار افت قیمت داشته باشیم. در آن محدوده سطوح حمایتی وجود دارد که احتمالا آزمایش خواهد شد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید