به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱

سطوح پایین قیمت مس پاینده نیست

فلزات اساسی

مدیر عامل شرکت فری پورت مک موران معتقد است که در شرایط فعلی دلیل بنیادی قابل قبولی برای کاهش قیمت مس وجود ندارد و وضعیت حاضر غیرقابل تداوم می باشد. کاهش ناگهانی و غیرمنتظره بهای مس در سه ماه دوم سال 2022 در حالی اتفاق می افتد که هیچ گونه کاهش قابل توجهی در تقاضای فیزیکی این محصول نداشته ایم.

روز پنجشنبه مدیرعامل شرکت فری پورت مک موران پس از اعلام گزارش سود و زیان دوره ای این شرکت گفت که در بازار مس فاصله و عدم تطابق جدی میان قیمت ها در بازار فیزیکی و در بازار مس وجود دارد. به گفته او مقدار عرضه چندان بالا نیست و این قیمت های نازل غیرقابل تداوم هستند. سود فصلی این شرکت به دلیل قیمت پایین مس در بازار جهانی کمتر از انتظارات اعلام شده بود. در اوایل معاملات روز پنجشنبه قیمت سهام فری پورت مک موران ابتدا بیش از 2 درصد افت داشت اما بعد از آن مجددا کاهش قیمت جبران شد و سهام فری پورت به محدوده مثبت 1 درصد رسید.

قیمت مس بنچمارک در سه ماه دوم سال حدود 20 درصد کاهش داشته که بیشترین افت فصلی پس از سال 2011 به شمار می رود. طبق اعلام شرکت فری پورت، میانگین قیمت فروش مس تحقق یافته برای این فصل 7 درصد کمتر از سال گذشته بود و به 4.03 دلار در پوند رسید.

با توجه به کاهش شدید قیمت مس، در سطوح فعلی گرایش بسیار کمی به سرمایه گذاری در معادن جدید وجود دارد که می تواند باعث تشدید کمبود عرضه در آینده شود.

منبع:seekingalpha

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید