به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱

ثبات طلا با کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا

صبح دوشنبه 25 ژوئیه قیمت طلا در بازار جهانی پایدار است در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا و عقب نشینی جزئی شاخص دلار به بهبود بازار این فلز گرانبها کمک می کند. سرمایه گذاران خود را آماده کرده اند که در جلسه این هفته فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار 0.75 درصد افزایش یابد.

ساعت 9:30 صبح دوشنبه 3 مرداد هر اونس طلا تقریبا بدون تغییر در سطح 1727 دلار مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1720.07 و 1728.86 دلار بود. شاخص دلار با 0.06 درصد نزول در سطح 106.67 واحد قرار دارد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا در کنار نگرانی از رکود اقتصادی در جهان به تقویت بازار طلا کمک کرد. پیش بینی من این است که پیش از اعلام تصمیم کمیته بازار باز فدرال درباره نرخ بهره دلار، مقداری عدم اطمینان و بی ثباتی را در بازار شاهد باشیم.”

این هفته تمرکز اصلی فعالان بازار بر روی جلسه دو روزه بانک مرکزی آمریکا معطوف است که قرار است درباره افزایش نرخ بهره دلار تصمیم گیری کند. هفته گذشته بانک مرکزی اروپا به قطار افزایش نرخ بهره پیوست و بهره یورو را به مقدار غیرمنتظره 0.5 درصد افزایش داد. هدف از این اقدام کنترل تورم و رساندن آن به هدف 2 درصد می باشد.

گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کاربرد دارد اما در دوره ای که نرخ بهره افزایش می یابد هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره بالا می رود و به همین دلیل با توجه به رقابت دارایی های با سود ثابت تحت فشار قرار می گیرد.

از اوایل ماه مارس تا کنون قیمت طلا بیش از 350 دلار یا 16 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید