به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

رشد بهای سنگ آهن در بازار چین

روز جمعه 15 آوریل قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان افزایش داشت در حالی که سطح موجودی سنگ آهن نگهداری شده در 35 بندر چین طی یک هفته گذشته کاهش نشان می دهد.

روز جمعه قیمت قرارداد آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان (DCE) عمدتا صعودی بود و با 2.87 درصد رشد روزانه به 915.5 یوان در تن رسید. قیمت صبح جمعه 20-30 یوان در تن بالاتر از روز قبل بود. به گزارش شانگهای متالز مارکت معامله گران سنگ آهن تمایل زیادی به فروش محموله های خود نشان می دهند اما کارخانجات فولاد تنها به مقدار نیاز خرید دارند. در مجموع فضای کلی بازار بهتر از قبل ارزیابی می شود.

سنگ آهن پیلبارا (PBF) در بندر شاندونگ چین به قیمت 1005-1020 یوان در تن معامله شد که 15-25 یوان بیشتر از روز قبل می باشد. سنگ آهن SSF در بندر تانگشان با 10-25 یوان رشد قیمت روزانه به 750-755 یوان در تن رسید.

طبق داده های اعلام شده توسط شانگهای متالز مارکت، موجودی سنگ آهن نگهداری شده در 35 بندر چین با 3.77 میلیون تن کاهش هفتگی در روز جمعه به 143.62 میلیون تن رسید. البته این سطح موجودی در مقایسه با یک سال قبل 14.33 میلیون تن رشد نشان می دهد. در عین حال متوسط حجم روزانه سنگ آهن وارداتی ترخیص شده از این بنادر کمتر از هفته قبل بود و با کاهش جزئی 17 هزار تنی به 2.894 میلیون تن رسید که همچنان نسبتا بالا محسوب می شود.

لازم به ذکر است که حجم سنگ آهن ورودی به بنادر چین اخیرا کاهش معناداری داشته و بهبود کارایی حمل و نقل در برخی از بنادر چین باعث شده که متوسط حجم سنگ آهن ترخیص شده در روز بهبود یابد که خود عاملی در جهت کاهش سطح موجودی ها است.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید