به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

افزایش موجودی روی در انبارهای چین

فلزات اساسی

در هفته منتهی به جمعه 15 آوریل موجودی شمش روی در هفت بازار اصلی چین افزایش داشت. مقدار این موجودی ها در مقایسه با 8 آوریل 6100 تن افزایش داشت و به 284100 تن رسید که در مقایسه با دوشنبه 11 آوریل 3700 تن کاهش نشان می دهد.

در بازار شانگهای به دلیل تداوم محدودیت های حمل و نقل، به خاطر شیوع کرونا، مقدار موجودی ها تغییری نداشت. در شانگهای هزینه حمل و نقل بار افزایش قابل توجهی داشت که نتیجه آن تغییر بسیار جزئی موجودی روی در انبارهای این منطقه بود.

در بازار گوانگ دونگ، حجم محموله های ورودی پایدار گزارش می شود. اما شیوع دوباره کرونا در این منطقه نیز باعث شده که مقدار تحویل مستقیم روی به صنایع پایین دستی کاهش پیدا کند و در نتیجه مصرف کنندگان مجبورند مایحتاج خود را عمدتا از انبارها تامین کنند که هزینه ارسال را افزایش می دهد. مقدار مصرف صنایع پایین دستی در گوانگ دونگ افزایش پیدا نکرده و در نتیجه افزایش سطح موجودی ها را در این منطقه شاهد هستیم.

در تیانجین، برخی از محموله ها تحویل مشتری شده اما با توجه به حاشیه سود پایین کارخانجات در تیانجین، نرخ بهره برداری پایین گزارش می شود. از سوی دیگر تقاضای ضعیف افزایش سریع موجودی روی را در انبارهای تیانجین به دنبال داشت.

در یک هفته گذشته موجودی روی نگهداری شده در شانگهای، گوانگ دونگ و تیانجین مجموعا 8300 تن افزایش داشت. مجموع موجودی روی در هفت بازار اصلی چین با 6100 تن افزایش هفتگی به 284100 تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید