به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

خلاصه اخبار کلان اقتصادی موثر بر بازار فلزات

felez

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور‌سرمایه‌گذاری معیار روز دوشنبه 30 فروردین ( 19 آوریل) شاخص دلار در مقابل سبدی از شش ارز خارجی به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است که کاهش شدید بازده اوراق خزانه بلند مدت آمریکا در جلسه گذشته سبب شده فشار نزولی زیادی را در بازار دلار شاهد باشیم.

بازده 10 ساله اوراق خزانه کاهش یافته است

در پایان جلسه قبل بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به کف یک ماهه 1.528 درصد تنزل یافت و از قله 1.776 درصد ثبت شده در ماه مارس فاصله بیشتری گرفت هر چند که آمار خرده فروشی و وضعیت بیکاری بهتر از انتظارات بوده است.

شاخص‌های سهام آمریکا یعنی S&P 500 و داوجونز و نزدک پس از رسیدن به قله‌های تاریخی در روز جمعه، اکنون مقداری کاهش نشان می‌دهند.

قراردادهای آتی مرتبط با شاخص داو جونز حدود 0.28 درصد کاهش قیمت داشته است و همین وضعیت در مورد قراردادهای آتی مربوط به شاخص S&P 500 دیده می‌شود.

در ایالات متحده پس از آنکه گزارش سود بسیاری از شرکت‌ها بهتر از انتظارات بود روند صعودی را در بازارهای سهام این کشور شاهد بودیم. در عین حال انتشار آمار اقتصادی مثبت سبب شده که امید به بهبود شرایط اقتصادی پس از کرونا بیشتر شود.

تحلیل بازار جهانی نفت

روز جمعه قیمت نفت خام نزدیک 67 دلار در بشکه بود و با توجه به تقاضای مناسب و بهبود شرایط اقتصادی در چین و آمریکا انتظار می رود بازار نفت افق مثبتی داشته باشد.

لازم به ذکر است که نرخ رشد اقتصادی چین برای سه ماه اول امسال 18.3 درصد جهش سالانه داشت. در ماه مارس نرخ تورم در منطقه یورو افزایش داشته است.

شاخص قیمت مصرف کننده در این منطقه 0.9 درصد رشد ماهانه را تجربه کرد که عمده آن به افزایش قیمت ها در بخش خدمات و انرژی مربوط می‌‎شود.

منبع:news.metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید