به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و اصلاح قیمت طلا

ساعت 9:15 صبح سه شنبه طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1772.3 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1766 و 1775 دلار در اونس بود.

به گزارش تحلیل گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار صبح سه شنبه قیمت طلا از قله دو ماهه عقب نشینی کرد در حالی که رشد بازده اوراق خزانه آمریکا مانعی برای افزایش بهای طلا می باشد.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “با افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا قیمت طلا از قله های دیروز عقب نشینی کرد. اما افزایش بازده اوراق نتوانست شاخص دلار را هم صعودی کند. عملکرد ضعیف دلار در مقابل سایر ارزهای بین المللی از بازار طلا حمایت می کند.”

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا پس از رسیدن به کف پنج هفته ای موفق شد بار دیگر از 1.6 درصد عبور کند. این موضوع هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد.

ساعت 9:40 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.81 درصد یا 14.32 درصد صعود به قیمت 1778.46 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت حدود 10 دلار و بین 1773.98 و 1783.38 دلار در اونس بود.

صبح دوشنبه 30 فروردین (19 آوریل) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا به عنوان دلیل این روند مطرح می شود.

روز دوشنبه جو بایدن با گروهی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد. کاخ سفید به دنبال توافق برای تصویب بسته 2 تریلیون دلاری اشتغال و زیرساخت است. چنین سیاست هایی با افزایش نقدینگی اثرات تورمی به دنبال خواهد داشت.

طلا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود. در نتیجه سیاست های تورمی در نهایت می تواند اثر مثبتی بر بازار طلا داشته باشد. البته فعلا افزایش بازده اوراق خزانه که خود نوعی واکنش به شرایط تورمی است سبب شده تقاضای کمتری را برای طلا شاهد باشیم.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید