به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱

جهش ۳ درصدی بهای طلا در بازار جهانی

روز جمعه 4 نوامبر ( 13 آبان) قیمت طلا در بازار جهانی 3 درصد افزایش داشت در حالی که با افزایش نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر شاخص دلار تضعیف شد. در صورت افزایش بیکاری در آمریکا فدرال رزرو محدودیت بیشتری برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

در پایان معاملات روز جمعه هر اونس طلا با 3.15 درصد یا 51.32 دلار صعود به 1681.3 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا بین 1628.27 و 1681.38 دلار بود. شاخص دلار با 1.90 درصد نزول به 110.79 واحد رسید.

طبق آمار جدیدی که در ایالات متحده منتشر شد، تعداد نیروی کار جذب شده در ماه اکتبر بیشتر از انتظارات بود اما با وجود این نرخ بیکاری به 3.7 درصد افزایش پیدا کرد که این امر از تضعیف بازار کار آمریکا حکایت دارد.

تحلیل گر ارشد کیتکو متالز می گوید: “گزارش اشتغال در آمریکا به نقطه حساسی رسیده که بازار منتظر دیدن آن بود و به همین دلیل فرصتی برای صعود بازار طلا فراهم شد.” به دنبال انتشار آمار کار در آمریکا شاخص دلار بیش از 1.6 درصد افت داشت.

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره دلار را 0.75 درصد افزایش داد اما سیگنال هایی ارائه شد مبنی بر اینکه در آینده نزدیک سرعت افزایش نرخ بهره کاهش پیدا می کند تا اقتصاد زمان داشته باشد و بتواند خود را با فضای نرخ بهره بالاتر انطباق دهد. روز جمعه مقامات فدرال رزرو آمریکا همچنان بر لزوم افزایش نرخ بهره هر چند با گام های کوتاه تر تاکید کردند. طلا به عنوان سپری در مقابل تورم دیده می شود اما بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می دهد و از جذابیت آن می کاهد.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “معامله گران به این باور رسیده اند که در گام اول افزایش نرخ بهره با سرعت کمتری ادامه پیدا می کند و بعدا درباره زمان توقف آن تصمیم گیری خواهد شد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید