به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰

ثبات نسبی طلا پس از افت دو روزه

صبح دوشنبه در آغاز معاملات هفته جدید قیمت طلا در بازار جهانی حول 1844 دلار در اونس پایدار است. افزایش تورم در جهان و ریسک های ناشی از آن از جمله عواملی است که از بازار طلا حمایت می کند.

ساعت 10:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 14 سنت افزایش قیمت در سطح 1844.52 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت طلا تا این ساعت بین 1841.20 و 1850.48 دلار بود.

در جلسه صبح امروز قیمت طلا در مقطعی به پایین ترین سطح از 10 نوامبر رسید. همچنان صحبت های برخی از اعضای فدرال رزرو آمریکا به عنوان دلیل تضعیف بازار طلا مطرح می شود. برای مثال معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که این بانک می تواند در جلسه ماه دسامبر کاهش خرید اوراق قرضه را به بحث بگذارد. در عین حال افزایش نرخ بهره ریسکی است که بازار طلا را تهدید می کند زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و از جذابیت آن می کاهد.

تحلیل گر IG Markets می گوید: “در کوتاه مدت و میان مدت وضعیت بنیادی طلا خوب است زیرا نرخ بهره واقعی پس از تعدیل برای تورم همچنان منفی می باشد. اما در نهایت سیاست های پولی انقباضی اجرا خواهد شد و در چنین شرایطی احتمالا بازار طلا تحت فشار قرار می گیرد.” روز دوشنبه بازده اوراق خزانه با پوشش تورم در سطح منفی 1.11 درصد پایدار بود.

وی می افزاید: “همچنین به تدریج شاهد هستیم که آمریکا و چین برای پایین آوردن قیمت نفت خام به توافق نزدیک می شوند. رشد قیمت انرژی از جمله دلایلی است که افزایش تورم در آینده را توجیه می کند و تضعیف بهای نفت خام بر بازار طلا به عنوان ابزاری برای پوشش در مقابل تورم تاثیر منفی خواهد داشت.”

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید