به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

ثبات نسبی طلا تحت تاثیر عوامل متعدد

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 2 فوریه ( 13 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی نسبتا پایدار است و حول سطح روانی 1800 دلار نوسان می کند. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه عامل مثبتی برای بازار طلا است که اثر آن تا حدودی به خاطر افزایش ریسک پذیری و گرایش به دارایی های پرریسک تر خنثی می شود.

ساعت 9:20 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.12 درصد یا 2.17 دلار نزول در سطح 1798.5 دلار در اونس قرار دارد. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1797.22 و 1802.38 دلار بود.

مدیر شرکت ABC Bullion می گوید: ” تغییر رویکرد به سمت دارایی های پرریسک تر توسط سرمایه گذاران می تواند اثر منفی بر بازار طلا داشته باشد اما در کنار آن تضعیف شاخص دلار به ثبات طلا کمک کرده و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا از قیمت طلا حمایت میکند.” او می افزاید: “صحبت های رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس درباره افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره نشان می دهد که اکنون مقامات فدرال رزرو سعی دارند نگرانی بازار سهام را درباره میزان و سرعت افزایش نرخ بهره در سال 2022 کاهش دهند.”

رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس روز سه شنبه گفت که با افزایش نرخ بهره در ماه مارس، مه و ژوئن موافق است اما تمایلی به افزایش نیم درصدی نرخ بهره ندارد. گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم تصور می شود اما حساسیت زیادی به نرخ بهره دارد زیرا سودی به آن تعلق نمی گیرد و رشد بهره و افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد و به همین دلیل از جذابیت آن می کاهد. روز سه شنبه در واکنش به این صحبت ها همه شاخص های سهام در آمریکا صعودی شد و شاخص انرژی در قله های چند ساله بسته شد. البته برخی از معاملات نوسانی و بدون جهت از عدم اطمینان سرمایه گذاران درباره تحولات آینده اقتصادی حکایت داشت.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید