به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

بهبود بازار طلا و عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 1 فوریه ( 12 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی مقداری بهبود داشت و موفق شد بار دیگر از مرز 1800 دلار در اونس عبور کند. نگرانی از احتمال درگیری میان روسیه و اوکراین و انتظار برای انتشار آمار مختلف اقتصادی در کنار جلسات بانک های مرکزی در نقاط مختلف جهان از جمله عواملی است که به بازار طلا جهت میدهد.

ساعت 12:15 سه شنبه طلای نقدی با 0.29 درصد یا 5.14 دلار صعود در سطح 1803.05 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1795.80 و 1804.35 دلار بود.

تحلیل گر بازار کالا در یک شرکت کارگزاری مستقر در هند می گوید که طی یک هفته گذشته به دلیل تنش های ژئوپلیتیک تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بیشتر شده و این موضوع از قیمت این فلز گرانبها حمایت می کند. او می افزاید علاوه بر این تنش ها که تا حدودی کف بازار را نگه داشته، شاخص PMI تولیدی ISM در آمریکا منتشر خواهد شد که انتظار می رود چندان قوی نباشد. در نتیجه ممکن است دلار از قله های چند ماهه خود عقب نشینی کند که فاکتور مثبتی برای طلا خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس قصد دارد به اوکراین سفر کند تا با تلاش های دیپلماتیک مانع از حمله روسیه به اوکراین شود. این در حالی است که روسیه اعلام کرده قصد ندارد به اوکراین حمله کند.

روز دوشنبه مقدار طلای نگهداری شده توسط بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان به 1017.75 تن افزایش پیدا کند. همچنین شاخص دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی مقداری تضعیف شده و به بهبود قیمت طلا کمک می کند. قرار است اواخر هفته جاری آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا منتشر شود. اگر این آمار قوی باشد احتمالا فشار نزولی را در بازار طلا شاهد باشیم زیرا شرایط مناسب اقتصادی فدرال رزرو را در جهت افزایش نرخ بهره دلار تشویق خواهد کرد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید