به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

ثبات طلا ضمن کاهش شاخص دلار

صبح سه شنبه 31 خرداد قیمت طلا در بازار جهانی بدون روندی خاص و در دامنه محدودی نوسان دارد در حالی که شاخص دلار آمریکا مقداری تضعیف شده ولی سرمایه گذاران همچنان منتظر تداوم روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی جهان هستند. قیمت طلا در بازار جهانی عموما رابطه منفی با شاخص دلار دارد.

ساعت 9 صبح سه شنبه طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1839.14 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت حدود 8 دلار و از 1836.13 تا 1842.06 دلار بود. با وجود تضعیف نسبی شاخص دلار، بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا افزایش داشت که در نتیجه رشد بهای طلا را محدود کرد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “بازار طلا پایدار است زیرا پس از یک هفته تاریخی برای بانک های مرکزی جهان، سیاست مداران می بایست در هفته جاری علت تصمیمات خود را توضیح دهند.” هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را تصویب کرد که بیشترین رشد یک باره نرخ بهره در یک ربع قرن اخیر بود. هدف از این اقدام کنترل تورم فزاینده در آمریکا بود.

روز چهارشنبه قرار است رئیس فدرال رزرو آمریکا در مقابل کمیته بانکداری سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده و درباره وضعیت فعلی اقتصاد و تصمیمات اتخاذ شده توضیح بدهد. مدیر شرکت SPI می افزاید: “گرچه بازارهای مالی انتظار ندارند که جروم پاول تغییر اساسی در سیاست های بانک مرکزی بدهد اما انتظار می رود وی تاکید کند که تصمیمات فدرال رزرو به وضعیت اقتصادی و داده های جدیدی که منتشر می شود بستگی دارد. در این شرایط طلا و همه دارایی هایی که به نرخ بهره حساس هستند ممکن است در واکنش به تیتر اخبار جدید نوسانات مثبت یا منفی را تجربه کنند.”

منبع:finance

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید